Legends of Aria oskarżone o Pay-to-Win. Słowa deweloperów budzą kontrowersje.
Legends of Aria wystartowało już jakiś czas temu w Early Accessie. Ciężko nazwać ten tytuł Next-Genem – to raczej powrót do przeszłości i przypomnienie, jak kiedyś MMORPG-i wyglądały. Mowa tutaj zarówno o mechanikach, jak i szacie graficznej. Niemniej fani „retro” powinni poczuć się jak w domu. Produkcja co prawda rynku nie podbiła, tak znalazła swoje oddane grono odbiorców. Problem tylko w tym, że coś się u twórców, Citadel Studios, popsuło.
Przy tworzeniu Legends of Aria deklarowali, że Item Shop gry będzie zupełnie opcjonalny, a do tego zawierać ma jedynie przedmioty kosmetyczne. Ostatnia aktualizacja poszerzyła ofertę sklepiku o kilka kontrowersyjnych rzeczy. Przykładowo pojawiła się miksturka, która znacznie przyśpieszyła zdobywanie skilli. Warto tutaj zaznaczyć, że proces ten w grze został niedawno mocno spowolniony, więc dodając dwa do dwóch…
To jednak nie wszystko. W Item Shopie dostępny jest również soulstone, który służy za „schowek na umiejętności”. Dzięki niemu możemy wymieniać zdolności z paska akcji na te nauczone, ale nieaktywne z powodu ograniczeń ilościowych. Gracze Ultima Online powinni skojarzyć o co chodzi.
W czym zatem problem? Legends of Aria to staroszkolne MMO o sandboksowym charakterze oraz braku restrykcji w PvP. Co lepsze, jest również lootwanie ciał pokonanych wrogów. Szybsze zdobywanie skilli oraz możliwość ich przechowywania (co pozwala dostosować się do pola bitwy) daje sporą przewagę w takiej produkcji.
Społeczność Legends of Aria nie jest zadowolona. Cześć z nich domaga się zwrotu pieniędzy, pozostali czekają na możliwość postawienia prywatnych serwerów, która została im obiecana. W tym wszystkim najbardziej zaskakujące jest stanowisko deweloperów, czyli Citadel Studios. W telegraficznym skrócie streszczę, co zostało napisane. Oryginał znajdziecie tutaj.
„W przeszłości firma deklarowała, że cash shop będzie jedynie kosmetyczny, bowiem chciano uniknąć ewentualnego pay-to-win. Z czasem uznano jednak, że nie jest to odpowiedni sposób, aby zapobiec temu zjawisku w tej grze. Legend of Aria to gra o zbieraniu przedmiotów i to one mają największy wpływ na immersję w tym MMORPG-u. To często symbol tego, ile czasu poświęciliśmy danej produkcji
Kiedy możesz wypełnić swój ekwipunek i dom przedmiotami kupionymi w sklepiku, inni gracze nie docenią osiągnięć przez Ciebie zdobytych. Nasze potiony na skille i soulstony są przykładem praktycznych przedmiotów, które się zużywa, a do tego nie wpływają na rywalizacyjną naturę samej gry. Ten typ przedmiotów pozwoli nam uniknąć wprowadzania jednorazowych przedmiotów kosmetycznych, które osłabiają immersję oraz integralność świata.
Tworzenie Legends of Aria przez mały, ale oddany zespół deweloperów było sporym wyzwaniem i niejednokrotnie musieliśmy podejmować trudne decyzje. Nie planujemy nadmiernie rozbudowywać cash shopu o kontrowersyjne przedmioty.”
Ja z kolei powstrzymam się od komentarza…