Monster Hunter World nie będzie miał loot boxów!
W sumie to trochę głupia sytuacja. Doszliśmy bowiem do momentu, gdy chwalimy deweloperów za niewprowadzenie jakiegoś systemu do gry. Co lepsze, oni sami się tym chwalą, chcąc pokazać, jak to dbają o graczy. Naprawdę, robi się coraz dziwniej…
Przejdźmy jednak do rzeczy! Capcom poinformowało, że Monster Hunter World nie będzie zaopatrzony w skrzynki z łupami, czyli loot boxy. Jeśli kiedykolwiek miałyby się pojawić to jedynie w odległej przyszłości. Niemniej deweloperzy podkreślają, że jest na to mała szansa i to raczej niemożliwe.
Skąd taka decyzja? Twórcy zwracają bowiem uwagę, że system nagradzania graczy losowymi przedmiotami jest już częścią gry. W Monster Hunter World, tak jak w klasycznych grach RPG, będzie można zwyczajnie wydropić ekwipunek. Gracze zaś niekoniecznie mają wpływ na to, co im poleci z danego przeciwnika. Mamy zatem typowe RNG, które nikogo nie powinno dziwić.
Z tego powodu deweloperzy zwracają uwagę, że skrzynki z łupami nie miałyby kompletnie sensu. Płacisz za grę i już w niej masz losowość. Teraz dodatkowo musisz wydać gotówkę na system mikrotransakcji, aby nabyć loot boxa z zawartością nie do przewidzenia. W zasadzie zatem byłoby to zmuszanie ludzi do płacenia za to samo, dwa razy.
Twórcy podkreślają, że rdzeniem zabawy w Monster Hunter World są polowania. Z nimi związana jest ekscytacja oraz radość z ubicia przeciwnika. Zwieńczeniem całego procesu jest zaś nagroda w postaci ekwipunku. Capcom nie ma zamiaru skracać tego procesu poprzez dodanie skrzynek z łupami. W ich produkcji chodzi bowiem o wywalczenie sobie czegoś fajnego, a nie zwykłe kupienie lepszej broni. Poza tym w tym świecie liczy się skill, a nie gear.
No i fajnie! Jako przypominajkę dodam, że Monster Hunter World będzie dostępny po polsku (dzięki Cenega!), a 9 grudnia posiadacze konsoli PlayStation 4 przetestują grę w wersji beta. Miejmy zatem nadzieję, że blaszaki nie będą musiały za długo czekać!