“NCSoft przeżywa kryzys” – twierdzi szef NCSoft
Oto fragmenty specjalnego listu, jaki Kim Taek-Jin (CEO NCSoft) wysłał do wszystkich swoich pracowników.
Zewnętrzne reakcje wokół NCSoft są bardzo chłodne, a krytyka wciąż napływa.
Pod pewnymi względami nasza firma znajduje się w kryzysie – widzę to i słyszę.
Musimy pochylić się nad problemami, ale także na słuchaniu gwałtownej krytyki oraz tych życzliwych, ale nie zawsze słyszalnych głosów.
Biorę na siebie odpowiedzialność i deklaruje gotowość zmian,, nawet jeśli będzie to niepopularne i niewygodne.
Zachęcam naszych pracowników do dzielenia się własnymi odczuciami, przemyśleniami i osobistymi pomysłami, które zmienią NCSoft na lepsze. Jestem także wdzięczny za wasze poświęcenie i codzienną pracę stanowiskach
Cała ta sytuacja ma związek z Blade & Soul 2, które zostało zniszczone przez agresywną monetyzację i pewnego rodzaju chciwość NCSoftu (przymus zakupu przepustki bojowej, potężne przedmioty dostępne w lootboxach, boosty do expa tylko dla płacących itd.).
Gra została zjechana przez fanów, którzy odwrócili się od niej plecami i wylali wiadro pomyj na deweloperów. W efekcie akcje firmy spadły o prawie 25%. Pisaliśmy o tym TUTAJ.
Co prawda większość kontrowersyjnych decyzji została już wycofana z BS2, ale niesmak pozostał. Ponadto wielu graczy straciło zaufanie do NCSoft.
Stąd właśnie ten list i obietnica daleko idących zmian. Pożyjemy, zobaczymy, czy rzeczywiście coś z tego będzie.