New World ulepsza system walki
O “ulepszonym systemie walki oraz animacjach” mimochodem wspomniano przy okazji zapowiedzi Season of the Guardian, jednak dopiero teraz – dzięki obszernemu artykułowi od Amazon Games – dowiadujemy się szczegółów tej rewolucji.
Okazuje się, że AGS po prostu wymieniło stary system skryptowy na nowy system (nazwany potocznie Slayer Script), co pozwala ulepszyć New World pod wieloma względami (np. pod względem walki), ale pozwala także na łatwiejsze i szybsze wdrażanie zmian w przyszłości.
Nasz pierwotny system skryptów postaci działał dobrze podczas tworzenia gry, ale z czasem przestał radzić sobie jeżeli chodzi o wydajność, wykorzystanie pamięci i przypisywanie środowiska wykonawczego wraz z rozwojem New World. Doprowadziło to do uruchomienia Slayer Script jako drugoplanowego projektu.
A jeśli chodzi o walkę…
Slayer Script jest kompilowany natywnie i dynamicznie wczytywany przez New World, aby zapewnić świetną wydajność, jak i aktualizacje skryptów w czasie rzeczywistym. Może wywoływać zdarzenia (spawnować wrogów, odtwarzać dźwięki itd.), reagować na zdarzenia (np. śmierć wroga, wejście gracza do pokoju itd.), odtwarzać animacje, sterować ruchem postaci i nie tylko. Bardzo dużo pracy można zmieścić w kilku linijkach kodu.
Gracze podobno od razu zobaczą różnice w dynamice, jakości oraz płynności/wydajności gry, szczególnie w obszarach z dużym ruchem i dużą liczbą graczy.
Niestety nie mamy żadnego oficjalnego materiału, aby to porównać. Więc albo wierzycie Amazonowi na słowo, albo poczekacie na premierę Season of the Guardian (12 marca), albo chce wam się pobierać i bawić w PTR, gdzie ów zmiany są już widoczne.
Szczegóły TUTAJ.
PS “Ulepszenie systemu walki i animacji” to jednak dobry znak ze strony Amazon Games, bo oznacza, że twórcy nadal aktywnie pracują nad grą i starają się zapewnić jeszcze lepsze wrażenia.