New World zatrzymał spadek graczy. Ludzie wreszcie przestali uciekać
To jest bardzo dobra informacja. Dla Amazonu, dla gatunku MMORPG, dla graczy, bo przecież w interesie nas wszystkich jest to, aby produkty Massively Multiplayer Online przyciągały jak najwięcej ludzi.
New World nie miał jednak lekko. Po fenomenalnym starcie – 913,000 równocześnie zalogowanych osób (TOP6 w historii Steama – gierka zaczęła bardzo szybko tracić aktywnych graczy. Praktycznie co tydzień, przez kolejne osiem miesięcy, obserwowaliśmy spadek zainteresowania “Nowym Światem”…
Trwało to aż do końca maja, kiedy New World dobił do 22,000 użytkowników online, co jak się później okazało, było dolną granicą gry.
Od tego momentu New World cały czas utrzymuje równy stabilny poziom (czyli między 19 a 24k).
(z drugiej strony nadal mówimy o 98-procentowym spadku względem premiery - poniższy wykres wygląda fatalnie)
Oczywiście, jest za wcześnie, aby mówić o jakimś “sukcesie”, ale najważniejsze, że ludzie przestali uciekać z New World. Coraz lepsze aktualizacje, wyeliminowanie umarłych serwerów oraz brak krytycznych exploitów zachęca do pozostawania w grze.
No i szczerze mówiąc, 20000 równocześnie zalogowanych użytkowników wygląda całkiem okej. Są to wyniki tylko nieznacznie gorsze od tego, co na Steamie osiąga np. Elder Scrolls Online czy Black Desert.
New World kosztuje 143 zł (choć w zewnętrznych sklepach klucze chodzą nawet po 60 zł).