Nexon traci, ale Maple Story jest coraz popularniejsze

Widzieliście już raporty Blizzarda i Square Enix. Przyszedł czas na zestawienie finansowe Nexona (TUTAJ) – czyli wciąż jednego z największych producentów/wydawców gier online na świecie.
Nie jest dobrze. Południowokoreańska firma zanotowała w trzecim kwartale spadek przychodów o 24% (rok do roku). Sporo tytułów straciło na wartości, ale najważniejsze produkty firmy mają się dobrze, żeby nie powiedzieć znakomicie.
Maple Story (PC) i Maple Story M zanotowały nawet wzrosty.

Co jeszcze? Chiny i Korea Południowa wciąż są najważniejszymi rynkami dla Nexona. Z Ameryki Północnej i Europy pochodzi zaledwie… 15% generowanych przychodów. Cała reszta to Azja.
I niech nie zmyli was poniższy wykres. Owszem, z rynku PC Nexon „wyciąga” najwięcej kasy, ale jest to zasługa przede wszystkim dwóch gier: wspomnianego Maple Story i wciąż super grywalnego Dungeon Fighter Online.
Strach pomyśleć, co będzie się działo, jeśli te gry złapią zadyszkę, albo - co gorsza - Nexon straci do nich prawa.

Zostaną im same "mmobilniaki", bo tak naprawdę nie pamiętamy, kiedy Nexon wydał ostatnio jakiś udany tytuł na pecety. A poprawy nie widać, szczególnie że Peria Chronicles i Dragon Hound Online ostatecznie wylądowały w koszach.
PS Oby tylko nie zepsuli Project BBQ!