Nie tylko New World. Także Elyon traci graczy w ekspresowym tempie
Skupiliśmy się na spadkach w New World (duże liczby wyglądają bardziej “spektakularnie”), ale taki sam problem ma Elyon. Czyli nomen omen druga największa produkcja MMORPG w tym roku.
Nie minął jeszcze miesiąc od premiery Elyona na Zachodzie (20 października), a z nowego dzieła Bluehole Studio uciekło, wyparowało, zniknęło… 65% aktywnych graczy.
Tutaj oczywiście mówimy o nieporównywalnie mniejszej skali niż w przypadku New World, ale trudno jednak nie zauważyć kryzysu gry. W pierwszych dniach Elyon miał po 15 tysięcy osób online na Steamie. Nie był to jakiś wybitny wynik, ale nie był także jakiś tragiczny.
Teraz jednak Elyon ledwo przebija 5 tysięcy…
Elyonowi nie pomaga model Free-To-Play, znany wydawca w osobie Kakao Games, ani także dopracowana zawartość, w której próżno szukać jakichś exploitów czy bugów związanych z kopiowaniem złota (ekhm-ekhm).
Jak to jest, że takie gry MMORPG jak Final Fantasy XIV, Elder Scrolls Online czy Albion Online potrafią rosnąć w siłę lub przez lata utrzymywać stałą liczbę graczy, a nowe produkcje tak cierpią?