Palworld wprowadza zmiany w grze z powodu pozwu od Nintendo

Sprawa pozwania Palworld (dokładnie firmę Pocketpair) przez Nintendo dalej się ciągnie. Teraz deweloper gry informuje, że faktycznie wprowadza w niej zmiany z powodu rzeczonego pozwu. W skrócie – Nintendo twierdzi, że Palworld łamie ich patenty, związane z serią Pokemon. Internet nie był przekonany co do zasadności argumentacji, ale najwidoczniej coś jest na rzeczy.
Jakiś czas temu w Palworld wprowadzono zmianę, w ramach której przywoływanie Pali (tamtejszych stworków) jest statyczne i nie przypomina mechaniki znanej z serii Pokemon (rzucanie sferycznym obiektem itd.). Ta bowiem została opatentowana. To jednak nie koniec modyfikacji gry, bo najnowsza aktualizacja wprowadza kolejne poprawki.
Teraz Palworld zmieniło mechanikę „glide” (szybowanie za pomocą lotni) i już nie można w ten sposób podróżować za pomocą Palów. Glide pozostaje w grze, ale aby szybować, trzeba używać tylko i wyłącznie glidera. Przy tej okazji deweloperzy potwierdzili, że zmiany w Palworld wynikają z pozwu Nintendo.
Możemy więc domniemywać, że Pocketpair przegrywa starcie z japońskim gigantem i faktycznie prawo jest po stronie tamtych. Oczywiście, to daleko wysunięte wnioski i czas pokaże, jak cała sprawa się zakończy. Niemniej sami twórcy zaznaczają, że robią to po to (idą na kompromisy), aby móc dalej w spokoju oraz bez przeszkód rozwijać Palworld. No cóż…
Palworld znajdziecie na Steamie.