Piaski i niebo w Smite, czyli dwóch, nowych bogów z Egiptu
Hi-Rez zakończyło kwiecień zabierając nas na wycieczkę do Egiptu. Aktualizacja „Piaski i niebo” wprowadziła dwóch bogów z tego właśnie panteonu. Przywitajcie Horusa oraz Seta, którzy nawet w Smite rywalizują ze sobą.
Nie żartuję, ta dwójka ma nawet mocniejsze efekty pasywne, jeśli walczy przeciwko sobie. Zresztą, poczytajcie sami. Na pierwszy ogień idzie Horus, w roli warriora:
Śmiałość - Za każdym razem, gdy Horus otrzymuje obrażenia od wrogiego boga, zyskuje kumulację Śmiałości. Jeśli to Set zadaje obrażenia Horusowi, Horus zyskuje 2 kumulacje. Każda kumulacja zwiększa ochronę Horusa oraz jego redukcję KT. Można zgromadzić max 10 kumulacji Śmiałości na 3 s. Kiedy Śmiałość zanika, Horus zostaje uleczony w stopniu zależnym od liczby kumulacji.
Powiew wiatru - Horus używa swych skrzydeł do stworzenia powiewu wiatru wokół siebie, wyrzucając pobliskich wrogów w powietrze. Dzięki prądom powietrznym w Powiewie wiatru następny atak podstawowy Horusa w ciągu 5 s spowoduje podmuch wiatru, który porusza się do przodu, zadając obrażenia wrogom i spowalniając ich na 2,5 s. Wyrzuceni w górę wrogowie, którzy zostaną trafieni, otrzymują dodatkowe obrażenia.
Przełamanie - Horus szarżuje do przodu na krótki dystans, gotowy do zadania ciosu swą bronią. Jeśli Horus trafi wroga, zatrzymuje się i ogłusza go na 1,25 s. Następnie zada ciężki cios rozszczepiający. Ochrona trafionych wrogów zostaje zmniejszona na 3 s.
Lądowanie obrońcy - Horus rusza na pomoc sojusznikowi. Po wybraniu sojusznika Horus przelatuje w jego pobliże i opada na ziemię. W chwili lądowania przywraca zdrowie i ochronę wybranemu sojusznikowi i wszystkim pobliskim sojusznikom na 3 s.
Ku niebiosom! - Horus posyła w niebo swoje lustrzane odbicie, które wyszukuje miejsce, do którego może polecieć. Po wybraniu lokalizacji na ziemi Horus zaczyna 2-sekundową aktywację. Po upływie tych 2 s wszyscy sojusznicy znajdujący się w pobliżu Horusa przelatują do lokalizacji wybranej przez wizerunek Horusa. Horus wraz z sojusznikami ląduje z taką mocą, że wrogowie otrzymują obrażenia i zostają odrzuceni od miejsca lądowania. W chwili lądowania Horus i jego sojusznicy zyskują tarczę ochronną.
Jak na jego tle prezentuje się Set w roli assassina?
Nieugiętość - Za każdym razem, kiedy Set zadaje obrażenia wrogowi, zyskuje kumulację Nieugiętości. Jeśli obrażenia zostaną zadane Horusowi, Set zyskuje 2 kumulacje. Każda kumulacja zwiększa szybkość ruchu Seta. Można zgromadzić max 10 kumulacji Nieugiętości na 3 s. Jeśli Królobójca jest aktywny, kumulacje Nieugiętości mogą być gromadzone dowolną liczbę razy.
Przebicie - Set gromadzi swą nienawiść i ciska ją naprzód, zadając obrażenia wrogom stojącym jej na drodze. Kiedy Set rozpoczyna ten atak, rozkazuje swym sługom szarżować do przodu ku wskazanej przez niego lokalizacji. Wrogowie trafieni przez Przebicie lub sługi otrzymują obrażenia i zostają spowolnieni na 3 s. Każda następna szarża po pierwszej zadaje 40% obrażeń.
Sługa Seta - Set wyczarowuje z piasku sługę wyglądającego tak jak on. Słudzy ci powstaną w miejscu przywołania i zaatakują pobliskich wrogów. Set może mieć do 2 ładunków tej umiejętności, co pozwala mu szybko wyczarowywać sługi jednego po drugim. Set może wchodzić w interakcje z tymi sługami przy pomocy swych pozostałych umiejętności, rozkazując im atakować lub teleportując się do nich. Set może mieć max 8 sług w danej chwili.
Burza piaskowa - Set wyczarowuje wokół siebie Burzę piaskową, chroniącą go przed obrażeniami fizycznymi i zapewniającą mu odporność na spowolnienia. Wrogowie znajdujący się w pobliżu Seta przez 6 s otrzymują obrażenia co 0,4 s, a ich zdolność widzenia zostaje ograniczona przez latające piaski. Jeśli Set ma na celu sługę w momencie aktywacji tej umiejętności, natychmiast zostaje do niego przeniesiony. W przeciwnym razie może reaktywować tę umiejętność, aby się teleportować. Set może teleportować się tylko raz na jedną Burzę piaskową.
Królobójca - W Secie narasta wściekłość, którą może skierować na swoich wrogów. Każdy bóg, który otrzyma obrażenia od Seta, zyskuje także Znak Seta. Przy 4 Znakach cel wybucha. Wrogowie otrzymują serię obrażeń, podczas gdy Set zyskuje moc, odzyskując zdrowie oraz natychmiastowy ładunek Sługi Seta. Nadwyżka ładunków zostaje natychmiast zużyta, skutkując pojawieniem się sługi w pobliżu Seta.
Poza tą dwójką wprowadzono sporo poprawek do innych bóstw. Pojawiło się również sporo, nowych skinów, poprawiono sztuczną inteligencję botów oraz zbalansowano przedmioty. Więcej informacji znajdziecie tutaj.