Po krytyce New World rezygnuje z pełnego zamknięcia dwóch regionów

Amazon ogłosił zmiany w planach łączenia serwerów New World: Aeternum, które pierwotnie zakładały całkowite zamknięcie serwerów w regionach AP Southeast (Azja Południowo-Wschodnia) oraz SA East (Ameryka Południowa), przenosząc graczy do serwerów US West. Decyzja ta spotkała się z falą krytyki, głównie ze względu na obawy o wysokie opóźnienia, spadek wydajności i trudności związane z różnicami czasowymi.
Amazon tłumaczył, że powodem były kwestie populacji – zbliżający się sezon gry wymaga żywych i aktywnych światów, by zapewnić odpowiednie wrażenia z rozgrywki. Firma twierdziła, że testy wykazały brak problemów z migracją graczy do serwerów US West. Niemniej pod wpływem licznych głosów społeczności, twórcy zrewidowali plany i zdecydowali się pozostawić po jednym serwerze w obu wcześniej zagrożonych regionach.
Poniżej znajduje się zaktualizowana lista fuzji w New World:
- El Dorado (US West): Aquarius & Pleiades (US West)
- Delos (AP Southeast): Cerberus & Crux (AP Southeast)
- Devaloka (SA East): Alkaid & Chertan (SA East)
- Aries (EU): Iroko (EU)
- Pangea (US East): Sundew (US East)
- Tumtum - Playstation Only (US East): Nihal (SA East), Taiyi (AP Southeast), Mardi (EU), Kronomo (US West)
Decyzja o cofnięciu zmian wydaje się słuszna, ale dziwić może oryginalny pomysł usunięcia serwerów niektórych regionów z New World. Chociaż z drugiej strony, skoro liczba graczy nie zachwyca, to czy faktycznie powinniśmy być zaskoczeni?