Polski gracz ma 25-34 lata, jest średniego wykształcenia i pracuje na etat
Polski gracz. Czyli taki MMORPG-owy również. W badaniu Krakowskiego Parku Technologicznego, Onet.pl oraz GryOnline.pl wzięli udział gamerzy o różnych preferencjach. Na pewno było wśród nich wielu entuzjastów World of Warcraft, Guild Wars 2, RuneScape… Tibii lub Metina2.
Po kolei.
Pod względem płci – niespodzianka. 50% to faceci i 50% to kobiety. Nas może to dziwić – dziewczyny w MMORPG to rzadkość – jednak w grach single player lub jakiś facebookowych tytułach bawi się mnóstwo Pań.
Najpopularniejszą platformą do grania w Polsce są urządzenia mobilne. Zaskoczeni? Wątpię. Panujący w światku MMORPG trend jest podobny. Producenci gier – głównie z Azji – konwertują wszystkie, no prawie wszystkie pecetowe tytuly na „mmobilniaki”. Lineage 2, Dragon Nest, Vindictus, Rappelz, Bless, Travia – to tylko niektóre z przykładów.
Społeczeństwo graczy starzeje się. 32% ma między 25 a 34 lata, 31% pomiędzy 15 a 24 lata, i aż 26% 35-44 lata. Dam sobie rękę uciąć, że większość MMORPG-owców zalicza się do tej drugiej grupy (15-24), chociaż istnieją gry, w których średnia wieku jest dużo wyższa np. EVE Online, WoW lub nawet Path of Exile.
Gracz komputerowy kojarzy się zazwyczaj z bezrobotnym leniem, którym całymi dniami siedziałby przed monitorem i tracił czas. To badanie temu przeczy. 45% gamerów w Polsce to osoby zatrudnione na pełen etat. Tyle samo procent ma średnie wykształcenie.
No i co powiecie o tym badaniu? Ma jakieś odniesienie do MMORPG?