Przyszłość Guild Wars 2 maluje się bez nowego dodatku
Oficjalny komunikat ArenaNet (pełną treść znajdziecie pod tym adresem).
Hej wszystkim,
W ciągu ostatnich kilku ostatnich tygodni większość naszego zespołu skupiła się na przygotowaniu następnych kilku wydań kończących Living World Season 4. Nie oznacza to jednak, że nie patrzymy w przyszłość. Patrzymy.
Od wielu miesięcy rozmawiamy z członkami zespołu, oceniając sposób, w jaki tworzymy treści, aby upewnić się, że nadal robimy to, co najlepsze dla gry. Analizujemy nie tylko nasze plany na kolejny sezon, ale także naszą podstawową filozofię rozwoju. Wierzymy, że nasze podstawowe filary dla Guild Wars 2 nie zmieniły się:
- Zachęcanie graczy do pozytywnej interakcji
- Wspieranie autonomii graczy
- Skupienie się na progresji poziomej zamiast pionowej
- Dążenie do zabawy
The Living World to świetne rozwiązanie na osiągnięcie tego wszystkiego. Jest to najlepszy sposób na zapewnienie naszym graczom regularnych aktualizacji zawartości, wspaniałych funkcji, nowych horyzontów do zbadania i wciągającej historii, która ożywi nasz świat i postacie - bez pobierania opłaty abonamentowej.
Równocześnie korzystamy z okazji, aby zreorganizować się w cztery zespoły z pełną obsadą treści, z dodatkowymi zespołami zajmującymi się obsługą podstawowej gry, takimi jak umiejętności i równowaga, nagrody, WvW i PvP.
Zespoły ds. treści będą miały większą swobodę decydowania o tym, co jest sensowne w danym wydaniu - na przykład możemy skupić się na rozszerzeniu granic i treści istniejącej mapy, jeśli zapewni to lepsze doświadczenie niż tworzenie nowego. W ostatecznym rozrachunku będzie to oznaczać stosunkowo stabilne publikowanie nowych treści, które pozwolą nam kontynuować fabułę w nowy, ekscytujący sposób.
Naszym celem jest także stworzenie kilku funkcji, które są już w trakcie opracowywania. Proszę zrozumieć, że wszystkie te prace są w toku, więc szczegóły mogą się zmieniać między wersją ostateczną a wersją ostateczną, a my nie mamy harmonogramu na ich wydanie.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy wnikliwi gracze zauważyli trend aktualizacji i ulepszeń, w jaki sposób działa nasz system slotowania umiejętności i dokładnie spekulowali, że długo oczekiwana funkcja szablonów budowania jest w pracach. Chcielibyśmy zwiększyć maksymalny poziom gotowania z 400 do 500. Ten zawód rzemieślniczy wymaga odświeżenia, aby żywność o niższym poziomie była ważna dla ekosystemu i pomogła ożywić różne zasoby w trakcie gry.
W przeszłości wspominaliśmy, jak ważna jest światowa restrukturyzacja naszych inicjatyw WvW, a to się nie zmieniło. Podczas gdy zespół programistów koncentruje się na tej inicjatywie, zespół skupia się również na mniejszych aktualizacjach, które mogą tymczasowo zmienić tryb gry.Poza tym, mamy też plany na bardziej odległą przyszłość. Żadne z nich nie zostały jednak w pełni zaprojektowane i mogą się jescze bardzo zmienić.
Wiecie, normalnie powinniśmy się cieszyć, że ArenaNet – szczególnie po ostatnich zamieszaniach (zwolnienia itd.) - zamierza kontynuować wsparcie dla Guild Wars 2. Z drugiej strony, przyszłość GW2 nie wygląda jakoś spektakularnie. Ani słowem nie wspomniano o kolejnym dodatku do gry, nie mówiąc już o Guild Wars 3, które pewnie przywróciłoby blask całej serii GW.
Poprawa/naprawa Guild Wars 2 jest ważna, ale wątpliwe, żeby gierka wróciła na ten poziom popularności, który widzieliśmy w latach 2012-2014.
W porównaniu do Elder Scrolls Online, Final Fantasy XIV, WoW, czy nawet takiego Blade & Soul lub Aion, aktualizacje w GW2 pojawiają się rzadko i prezentuje się naprawdę blado. Piszemy do bez cienia złośliwości.