Rend będzie miało 4 klasy postaci

Rend ma podobno zbawić gatunek survivali, który od kilku lat stoi w miejscu, a raczej w Early Accessie. Twórcy zdradzili, że gra ma oferować 4 klasy, przy czym nie będą one dostępne podczas tworzenia postaci.
Na początku wszyscy startują w tym samym miejscu oraz z identycznym wyposażeniem. Zabawa rozpoczyna się już na 2 poziomie, gdy otrzymujemy pierwszy talent do rozdania. Możemy rozdysponować go w jednej z czterech ścieżek specjalizacji. Warto przy tym zaznaczyć, że postać może inwestować talenty w maksymalnie dwie specjalizacje, więc nie ma możliwości stworzenia wszechstronnego bohatera.
W efekcie każdy gracz będzie musiał zdecydować o klasie głównej oraz dodatkowej. Dy dyspozycji mamy Assassina (stealth), Soldiera (duża wytrzymałość), Survivalistę (zmniejszone potrzeby i lepszy crafting/gathering) oraz Mystica (typowy support). Twórcy zwracają uwagę, że Assassin/Soldier będzie znacząco różnił się od zestawienia Soldier/Assassin. Podobno ścieżki rozwoju każdej klasy zostaną tak zaprojektowane, by nie było tylko jednego buildu. Oczywiście należy te słowa traktować z dystansem, bo jak w każdej grze, prędzej czy później i w Rend powstanie meta.
Przykładowo Assassin ma mieć talent zwiększający prędkość biegania, ale równocześnie zwiększający koszt zużycia staminy podczas sprintu. Survivalist z kolei będzie oferował zupełnie odwrotną opcję – wolniejszy bieg, ale na dłuższy dystans. Ich połączenie zatem wydaje się naturalne, ale automatycznie tracimy bonusy z pozostałych klas. Warto zatem przedyskutować ze swoją grupą ścieżkę rozwoju naszej postaci, bowiem cała gra opiera się na walkach frakcji. Cóż, zapowiada się ciekawie…