Rewolucja w WoW-ie? Blizzard chce obniżyć maksymalny poziom w grze
Wyobraźcie sobie, że nie musicie już expić w WoW-ie do 120 lvl, aby zdobyć maksymalny poziom doświadczenia. To żart? Niekoniecznie.
Blizzard wysłał do graczy specjalną ankietę, w której porusza kwestię „level squish”. Działałoby to w podobny sposób, co niedawny „stat squish”, który zmniejszył liczby w grze (zadawane obrażenia, punkty życia itd.).
Oczywiście nie spowodowałoby to skrócenia czasu levelowania. Chodzi wyłącznie o cyferki. Content WoW-a na pewno by na tym nie ucierpiał. Wszystko zostałoby odpowiednio wyskalowane.
Pewnie, gdyby zdecydowano się na 60 level cap (w ankiecie wspomniano o "drastycznej" zmianie), to content z podstawki zaliczylibyśmy na 30 lvl, TBC i Lich King na 40 lvl, Pandaria 45 lvl, Warlords of Draenor 50 lvl, Legion 55 lvl, Battle For Azeroth 60 lvl itp.
Z każdym dodatkiem rośnie liczba poziomów do wbicia, a 120 to i tak już dosyć dużo. Co byście więc pomyśleli, gdyby od następnego dodatku maksymalny poziom postaci zmniejszył się np. do 60 lub 80, zamiast dodawać kolejne 10?
Sporo graczy narzeka obecnie na to, że przy levelowaniu z poziomu na poziom nie dostaje się już tak ciekawych nagród.
Taka zmiana mogłaby częściowo rozwiązać ten problem. Z drugiej strony jest kwestia czasu pomiędzy kolejnymi poziomami. Level squish na pewno by ten czas wydłużył.
Taki zabieg wywróciłby World of Warcraft do góry nogami, więc logiczne, że Blizzard chce najpierw poznać nasze zdanie. Pewnie od zebranych głosów będzie zależeć powodzenie lub niepowodzenie akcji.
Gdyby się jednak udało, to bardzo możliwe, że od kolejnego dodatku zamiast podniesienia max capu do 130 lvl, zaliczylibyśmy spory spadek.