Serwery The Burning Crusade oraz Wrath of the Lich King? Tak, możliwe, że powstaną!
No dobra, wiem, że sporo z Was podchodzi tutaj niezwykle sceptycznie do koncepcji klasycznych serwerów World of Warcraft. Nie wszyscy akceptują myśl, że ktoś chciałby się cofnąć w czasie i pograć oraz powspominać jak to kiedyś było. Bo dzisiaj to nie ma, prawda?
A tak poważnie, wiele razy wspominałem, że World of Warcraft Classic nie ma odnieść sukcesu. Wystarczy, że trafi do konkretnego grona odbiorców – przecież nie wszyscy muszą tam grać. Wraz z ogłoszeniem daty premiery klasycznych serwerów WoW-a otrzymaliśmy sporo innych informacji. Przykładowo wiemy, że Blizzard nie wyklucza powstania serwerów poświęconych The Burning Crusade, czy Wrath of the Lich King.
Nie, nie podano żadnej daty. Nie, nic nie wspomniano o progresywnych serwerach. Wiemy jedynie, że przyszłość klasycznego World of Warcraft zależeć będzie właśnie od Vanilli, czyli tego, czy cały projekt wypali oraz znajdzie chętnych do zabawy.
Blizzard potwierdza, że jest gotowy na wskrzeszenie starych dodatków oraz ma przygotowaną ku temu odpowiednią technologię. Niemniej i tak będzie to spory projekt w który nie będą się pakowali, jeśli nie znajdą się odpowiedni odbiorcy. Dlatego przyszłość WoW Classic zależeć ma wprost od przyjęcia oraz prosperowania pierwszych serwerów. Ja jedynie trzymam kciuki, aby była możliwość płynnego progressowania przez kolejne rozszerzenia.
Przy okazji dowiedzieliśmy się, jak rozwiązana zostanie sprawa początkowych tygodni klasycznego World of Warcraft. Jak możecie się domyślać, pierwszy miesiąc będzie tragiczny, jeśli chodzi o ilość osób. Oryginalnie nie było shardowania, więc zabicie dzika lub kobolda w początkowych strefach graniczyło z cudem. Z tego powodu Blizzard wprowadzi nowy system – Layering.
To pochodna od tego, co obecnie dostępne jest w World of Warcraft, czyli shardowania. Layering działać ma na podobnej zasadzie, ale nie będzie miał funkcji międzyserwerowej oraz fazowania. Cały system działania został opisany w tym miejscu. Ze swojej strony dodam, że chyba najprościej jest go porównać do działania kanałów (channel) w obrębie danego serwera.
Warto tutaj zaznaczyć, że Layering nie będzie technologią stale obecną w World of Warcraft Classic. Deweloperzy wprowadzają ją tylko na początek żywotności serwerów, aby uniknąć niepotrzebnego tłoku.
Jak całość wyjdzie w praniu? Przekonamy się już 27 sierpnia. For the Horde? A może For the Alliance?