Square Enix ze spadkiem wyników w segmencie MMO — FFXIV po Dawntrail traci graczy

Square Enix przedstawiło wyniki za pierwszy kwartał roku fiskalnego, odnotowując 59,2 mld jenów (ok. 400 mln USD) przychodów, co oznacza spadek o 10,7% względem zeszłego roku. Największe spadki odnotowano w sprzedaży gier HD, MMO oraz tytułach mobilnych.
Segment MMO — obejmujący m.in. Final Fantasy XIV i Dragon Quest X — przyniósł 9,6 mld jenów przychodów i 3,6 mld zysku operacyjnego, co oznacza spadki względem ubiegłego roku. Przychody brutto zmalały o 2,9 mld jenów (–23%), a zysk operacyjny spadł o 3 mld jenów (–45%) w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.

Mimo to MMO nadal stanowiły aż 40% całkowitego zysku operacyjnego spółki. Najlepsze wyniki odnotował segment Amusement, czyli salony gier Taito Game Station w Japonii, w których zarówno sprzedaż, jak i zyski wzrosły w porównaniu do poprzedniego roku. Działy Merchandising i Manga zaliczyły natomiast spadki.
Największe obawy budzi sytuacja Final Fantasy XIV, które po premierze dodatku Dawntrail notuje wyraźny odpływ graczy. Czy Square Enix uda się przywrócić FFXIV do łask? Sporo zależy od tego, co zaoferuje kolejne rozszerzenie, ale nie tylko dla weteranów. Problemem jest bowiem znikomy napływ nowych graczy. Oby sytuacja się zmieniła, bo konkurencja na rynku jest po prostu dobra.