Studio odpowiedzialne za Rend zwalnia część pracowników
Rend miało być rewolucją wśród sieciowych gier survivalowych. Na papierze produkcja ta zapowiadała się niezwykle ciekawie i rzeczywiście dawała nadzieję na coś interesującego. Rzeczywistość jednak okazała się zdecydowanie brutalniejsza. Podział na frakcje okazał się dla gry zgubny, bowiem w chwili, gdy jedna z nich dominowała, gracze z pozostałych wycofywali się z zabawy i czekali na reset, aby rozpoczął od nowa wyścigów szczurów.
Nie pomógł również fakt, że Rend opierało się w dużej mierze na stabilnej liczbie graczy. Jeśli brakowało członków społeczności to gracz faktycznie miał związane ręce i samemu nie mógł wiele zdziałać. Efekt tego jest taki, że dzisiaj jedynie niedobitki pojawiają się na serwerach gry.
Najwidoczniej studio Frostkeep, odpowiedzialnemu za Rend, również nie wiedzie się najlepiej. Doszło tam do sporej ilości zwolnień pracowników. Z ekipą rozstał się przykładowo Evan “Scapes” Berman, który może być znany czytelnikom portalu, jako deweloper-weteran gatunku MMO.
Nie wiadomo, jak to wszystko odbije się na Rend oraz Frostkeep. Studio od jakiegoś czasu pracuje nad nową, nieujawnioną jeszcze grą, a do tego przy Rend miała pracować garstka osób. Jak to wygląda w tym momencie? Czas pokaże.
Sadly, my Frostkeep family was just disbanded - enjoyed transitioning from community to game production there.
— Evan Berman (@Scapes) 7 stycznia 2020
I'm now exploring new opportunities and am open to Producer or Community Manager roles: https://t.co/FwUfUhb5yy pic.twitter.com/fJDPocVJpR