The Elder Scrolls Online dostanie subklasy, sezonowość, lepszą grafikę i nową monetyzację!

Prezentacja nowości z The Elder Scrolls Online Direct za nami i co? I sporo, bo Zenimax naprawdę pokazało nielichą liczbę atrakcji, która zawita do tego MMORPG-a. Potwierdzono przejście na sezonowy model wydawniczy, który zastąpi dawanie wielkiej aktualizacji raz do roku. Zamiast tego do The Elder Scrolls Online zawitają sezony trwające od trzech do sześciu miesięcy. Każdy będzie tematyczny i zaoferuje wydarzenia, przedmioty, dungeony oraz inne niespodzianki.
The Elder Scrolls Online będzie działało lepiej. MMORPG ma już 10 lat, więc twórcy pochylają się nad optymalizacją, aby usprawnić funkcjonowanie tej produkcji. Dotknie to zwłaszcza Cyrodiil, ale również i innych aspektów gry. Możemy także spodziewać się wizualnych ulepszeń. Na pierwszy ogień pójdą startowe strefy, które zostaną graficzne przerobione – lepsze tekstury i kontrast, a także więcej detali. Będzie ponoć realistyczniej! Z czasem wizualna aktualizacja dotknie również innych rejonów The Elder Scrolls Online.
Dostaniemy także kontynuację bazowej historii. Tak, mowa o fabule z podstawowej wersji MMORPG-a, a nie jego licznych dodatków. Dowiemy się, co się dzieje dalej w temacie Molag Bal i zbliżającego się Coldharbour. Ten element zdefiniuje najbliższy sezon The Elder Scrolls Online, który nazywa się ma Seasons of the Worm Cult, a wystartuje na PC 2 czerwca i konsolach 18 czerwca.
W ramach nowego sezonu poznamy historię The Order of the Black Worm, które chce zmienić Nirn pod swoje preferencje. Dlatego udamy się na wyspę Solstice, gdzie zajmiemy się rekrutacją sojuszników i walką ze złem. Dostaniemy nowe wydarzenia i dungeony, a także 12-osobowego triala o nazwie Ossein Cage. Prolog wprowadzający do sezonu jest już dostępny.
W czerwcu do bazowej wersji The Elder Scrolls Online zawitają subklasy. Zasada działania jest prosta: możecie zamienić maksymalnie dwie linie umiejętności swojej klasy na dowolne linie umiejętności sześciu pozostałych klas, tworząc w ten sposób unikatowe hybrydy. Odblokowanie podklas jest z kolei proste, bo nie ma żadnych zadań do wykonania – trzeba tylko wbić 50. poziom. Gdy to zrobicie, subklasy zostaną udostępnione na całym koncie. Jest tylko jedno ograniczenie, a mianowicie zdolności innych klas kosztują dwukrotnie więcej punktów umiejętności.
Co jeszcze? Nowe wydarzenie społecznościowe, które zaplanowano na tegoroczne lato. Będzie to bitwa na całym serwerze, w której gracze łączą siły, aby zniszczyć gigantyczny mur odcinający wschodnią część Solstice. Trzeba będzie współpracować, a całość związana będzie z różnymi etapami fabuły.
Zapowiedziano także, że w przyszłości The Elder Scrolls Online pojawią się „zremiksowane sezony”, które przywrócą stare pomysły i przedstawią je w nowym wydaniu. Co się zaś tyczy modelu biznesowego MMORPG-a, to pojawi się „Content Pass” kosztujący niecałe 50 dolarów. W ramach przepustki dostaniecie dostęp do całej, nowej zawartości publikowanej w ciągu roku. To tak, jakbyście kupili z wyprzedzeniem trzy DLC i chapter za jednym razem. ESO Plus dalej będzie istniało i nie będzie zawierało Content Passa. Chociaż zaznaczono, że abonament też dostanie jakieś nowe fanty.
Więcej szczegółów znajdziecie tutaj.