The Elder Scrolls Online może mieć w grupie maksymalnie 12 graczy i ani jednego więcej

Dodany przez PefriX ponad 3 lata temu
6 3051
The Elder Scrolls Online może mieć w grupie maksymalnie 12 graczy i ani jednego więcej

Zenimax w końcu wyjaśniło sprawę, która była na językach części społeczności The Elder Scrolls Online. Otóż zastanawiano się, dlaczego gracze mogą zorganizować się w maksymalnie dwunastoosobową drużynę. Czemu ta produkcja (bo to przecież nie MMORPG, prawda?) nie pozwala na jakąś bardziej liczną grupę rajdową?

Na pytania społeczności odpowiedziała Gina Bruno, piastująca stanowisko Community Managerki The Elder Scrolls Online. W wątku na forum gry wyjaśniła, że głównym powodem ograniczenia liczby graczy w grupie do dwunastu osób, jest wydajność – chodzi o kwestie silnika gry oraz jego ograniczenia.

Zenimax odkryło, że silnik The Elder Scrolls Online ma swoje problemy z wydajnością oraz stabilnością gry. Niemniej, gdy ograniczy się liczbę graczy w grupie do dwunastu, wtedy cała produkcja działa sprawniej. Oczywiście nadal pojawiają się błędy, czy drobne problemy, ale o wiele rzadziej pojawiają się kwestie powiązane z przeładowaniem pamięci. Do tego nie ma takich cyrków, jeśli chodzi o ilość przetwarzanych informacji pomiędzy klientem gry, a serwerem.

Deweloperzy zaznaczają, że zwiększenie liczby osób w grupie wpływa negatywnie na wydajność The Elder Scrolls Online, więc póki problemu nie uda się zaadresować w inny sposób, ograniczenie do dwunastu osób będzie obowiązywało. Część osób zaakceptowała sytuację, bo w zasadzie nie są w stanie nic z tym zrobić – tak jest i tyle. Niektórzy zwracają jednak uwagę, że to mocne ograniczenie dla gry i warto byłoby ten problem rozwiązać. Zwłaszcza, że cierpią na tym aktywności dedykowane dla wielu graczy równocześnie.

Na koniec pozostaje z kolei zadanie sobie prostego pytania – czy The Elder Scrolls Online rzeczywiście potrzebuje większych grup? Z jednej strony pozwalałoby to na aktywności PvE czy PvP dla wielu osób, ale z drugiej coraz częściej gry sieciowe odchodzą od tego pomysłu. Zamiast nastawiać się na bitwy na szeroką skalę, czy rajdy, ogranicza się liczbę graczy. Warto również pamiętać, że The Elder Scrolls Online to nie MMORPG, więc w czym problem… :)


6 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube