"Throne and Liberty ma super grafikę i przeciętny system walki"
Po sieci (np. TUTAJ lub TUTAJ) krążą wrażenia osób, które brały w niedawnym Media Test Throne and Liberty (zorganizowanym w siedzibie NCSoft).
Po kolei:
Najmocniejszy albo jeden z najmocniejszych elementów to grafika. Ma to być super wyglądający MMORPG. W ankiecie – wypełnianej po testach – wynik grafiki to 9.8 na 10, czyli prawie maksymalny.
Rajdy (bitwy) PvP to główna atrakcja Throne and Liberty. Ogromna część tzw. end-game będzie dedykowana właśnie temu systemowi.
Gracze chwalą także mnóstwo mniejszych “smaczków”, taki jak rozbudowany kreator postaci, interakcyjne środowisko czy “funkcja, dzięki której usta postaci poruszają się gdy mówią”.
Co do minusów: podobno istnieje system/przedmiot/model zwiększający zdobywanie doświadczenia i lepszy drop. Podobno w Throne and Liberty znajdziemy również… funkcję Auto-Hunting , ale ona akurat może zostać wyłączona lub wyrzucona z zachodniej wersji.
To, co nie niespecjalnie przypadło do gustu testerom TL to system walki. Owszem, dynamiczny, owszem, efektowny, owszem, dający sporo frajdy, ale jednak nadal standardowy (Tab-Target) i w żaden sposób rewolucyjny. Pod tym względem 7–letni Black Desert spisuje się znacznie, znacznie lepiej.
Istnieją też pewne kłopoty z klasami melee w stosunku do klas dystansowych.
Obecnie gra to Tab-Target, wybierasz swój cel, a twoje obrażenia idą w kierunku tego celu (istnieje wiele umiejętności z AOE/Cone of Effect, które trafiąją w wielu wrogów, ale prawie wszystkie gry z Tab-Target są takie, więc to nic nowego).
Kiedy używasz umiejętności, nie możesz się poruszyć, dopóki animacja się nie skończy, istnieje KILKA (DOSŁOWNIE KILKA) umiejętności, których animacja ma również ruch (niektóre z nich możesz zobaczyć w zwiastunach wideo, które pozwalają ci poruszać się trochę ze zmniejszoną prędkością ruchu).
W BDO 80% Umiejętności pozwala również na poruszanie się, ponieważ są one powiązane z ruchem i korzystają z Umiejętności poruszania się/Anulowania animacji, co sprawia, że Twoja postać jest naprawdę mobilna, co sprawia, że wydaje się, że możesz się poruszać podczas ataku.
W TL jest odwrotnie, 95% Umiejętności nie ma ruchu, a Ty nie masz Umiejętności Mobilności, którymi możesz machać, aby szybko poruszać swoją postacią, co sprawia, że NAPRAWDĘ TRUDNO jest zadawać Obrażenia dla Klas Walki Wręcz, szczególnie jeśli cel się porusza
Zwykle w grach Tab-Target możesz poruszać się podczas ataku…
Obecny system TL sprawia, że walka w grze jest naprawdę statyczna i nawet koreańskie fora już mówią, że granie Klasy walki wręcz nie jest nawet tego warte, ponieważ gracze i moby mogą dosłownie obejść 99% twoich obrażeń
Klasy dystansowe są w porządku, ponieważ działają dosłownie jak każdy normalny rzucający w każdej grze MMORPG, rzucasz umiejętność, a następnie możesz się poruszać.
Oczywiście wszystkie te “wrażenia” z pewnym dystansem. Kilkoro testerów to nie jakieś wyrocznie, które zdecydują, czy Throne and Liberty osiągnie sukces czy nie.
Poczekajmy lepiej na jakieś publiczne testy, ewentualnie na premierę, która powinna nastąpić jeszcze w tym roku.
Przypominamy, że – to rewelacja z ostatniego tygodnia – wydawcą Throne and Liberty na Zachodzie został Amazon Games.