Twórca New World odpowiedział na kilka naszych pytań – kiedy mounty i wersja na konsole?
Blog prowadzony przez moje główne konto i jego kilka alternatyw został wyróżniony! Dostaliśmy możliwość zadania pytań twórcom New World, ale oczywiście bez gwarancji, że na wszystkie kwestie otrzymamy odpowiedzi. I faktycznie, Scot Lane, Game Director New World przemilczał niektóre rzeczy, ale coś tam dla Was mamy!
Guru, jako “naczelny hejter New World” (sam siebie tak koronował!) był raczej bezpośredni z pytaniami. Przykładowo, wprost zapytał o liczbę sprzedanych kopi tego MMORPG-a. Scot Lane niestety, nie podał dokładnych liczb, ale zapewnił, że miliony graczy bawią się w New World.
Pojawiła się również kwestia gwałtownej utraty graczy oraz tego, jak Amazon ma zamiar przytrzymać przy sobie społeczność. Jak nam odpowiedziano?
“Myślę, że masz na myśli liczbę graczy zebranych ze Steama i chociaż te (statystyki) spadły, nie jest to porównanie 1-1 do aktywnych graczy. Wszystkie nowe gry i MMO mają zmniejszoną aktywność po początkowym wzroście, co jest normalne i oczekiwane. Na początku gracze grali wyjątkowo długie sesje, prawie dwukrotnie więcej niż w wersji Alpha. Stworzyło to problem z czasem oczekiwania w kolejce, a także wzmocniło wrażenie utraty większej liczby graczy niż w rzeczywistości, ponieważ długość sesji ustabilizowała się zgodnie z tym, co widzieliśmy w Alpha.
Popełniliśmy również kilka błędów, które frustrowały graczy i aktywnie pracujemy nad ulepszeniem naszych procesów, aby zminimalizować problemyw przyszłości. Biorąc pod uwagę, że minęły już nieco ponad dwa miesiące, jesteśmy zadowoleni z aktualnych danych dotyczących zaangażowania graczy. Oczywiście zawsze chcemy być lepsi i staramy się to robić.”
Na pytanie o błędy New World, które pojawiały się codziennie, uzyskaliśmy z kolei taka odpowiedź:
“New World to wielka gra, a kiedy działamy na taką skalę, jak dotychczas, staje się jeszcze większa. Gracze znajdowali błędy i rzeczy, które przegapiliśmy w naszym procesie sprawdzania, a w pośpiechu, aby ulepszyć New World, popełniliśmy też kilka błędów po drodze. Rozumiemy negatywny wpływ, jaki ma to na graczy i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby całość ulepszyć. Spowoduje to, że niektóre z nadchodzących aktualizacji będą mniejsze, dzięki czemu będziemy mogli skupić się na jakości, ale uważamy, że warto.”
Ważną kwestią jest również roadmapa na rok 2022, aby gracze New World wiedzieli, czego się spodziewać. Niestety, w tej kwestii nie mamy dla Was dobrych wieści – Amazon nie jest gotowe, aby się nią podzielić. Mają wielkie plany na przyszłe aktualizacje, ale teraz chcą skoncentrować się na aktualnych bolączkach gry.
Nie otrzymaliśmy również dokładnej informacji o tym, kiedy nastąpi łączenie serwerów w New World (takie pytanie zostało zadane), ale wiemy już, że proces ten trwa. Nie będzie jednego wielkiego łączenia światów, tylko regularne działania w tym kierunku, aby zapewnić stabilność oraz odpowiednią populację.
Amazon nie ukrywa również, że część graczy mogła odbić się od New World z powodu ilości błędów:
“Najpierw chciałbym powiedzieć, że przepraszam, że nie spełniliśmy oczekiwań i mam nadzieję, że rozważą (gracze) ponowne zalogowanie się, aby sprawdzić wprowadzone przez nas zmiany i poprawki. Dostaliśmy trudną lekcję, ale zawsze poprawiamy balans i dodajemy zawartość, więc mam nadzieję, że dadzą nam kolejną szansę na zdobycie ich zaufania.”
Co zaś się tyczy end-game w New World, to ponoć aktywności jest wystarczająco dużo - to gracze koncentrują się na jedynie kilku z nich. Amazon nie chce nikogo zmuszać do grania w coś, co mu się nie podoba, ale równocześnie pragnie, aby każda aktywność była używana. Dlatego przyszłe aktualizacje sprawią, aby wszystkie te element były dla graczy ciekawsze i bardziej interesujące.
Czego z kolei nauczyło się Amazon dzięki New World? W końcu to ich pierwsze MMORPG:
„W naszym zespole jest wielu doświadczonych twórców gier MMO, ale masz rację, że to nasza pierwsza gra MMORPG jako studio. Jak dotąd nasza największa lekcja to testowanie. Mieliśmy Alfę od ponad roku i spędziliśmy dużo czasu na poprawianiu oraz usuwaniu błędów i dodawaniu zawartości. Poza tym mieliśmy wiele wydarzeń na dużą skalę i skoncentrowaliśmy się na premierze, skupiając się bardziej na stabilności i awariach niż na exploitach czy oszustwach. Jak się okazało, istniały rzeczy, przez które gracze mogli wywoływać błędy o których nie widzieliśmy. Teraz poświęciłbym dodatkowe zasoby wewnętrzne, aby znaleźć więcej sposobów testowania i ochrony przed tymi trudnymi do znalezienia, ale szkodliwymi dla gry problemami, które występują na dużą skalę.”
A co z Group Finderem i mountami w New World? Może pojawią się w grze! Nie wiadomo jednak kiedy. Amazon wie, że gracze tego chcą i studio samo przyznaje, że chętnie by to wprowadziło. Niemniej ma swoje priorytety, dlatego niczego nie obiecuje oraz nie daje żadnych terminów.
Scot Lane zaznaczył przy tym, że rzeczy wygrzebane przed data-minerów nie zawsze muszą trafić do New World, co warto brać pod uwagę. A czy New World trafi na konsole? Może tak, może nie – Amazon przyznaje, że byłoby to coś fajnego i jego przekonane, że ich system walki działałby dobrze na kontrolerze.
I to by było na tyle! Serdecznie dziękujemy za odpowiedzenie na nasze pytanie.