Twórca WoW-a broni wczesnego dostępu do następnego dodatku
World of Warcraft: The War Within będzie pierwszym dodatkiem, oferującym 3-dniowy, szybszy dostęp do zabawy. Jeśli zakupicie edycję epic rozszerzenia za niecałe 90 euro, wtedy wejdziecie do The War Within przed resztą graczy. Oczywiście, nie oznacza to, że otrzymacie pełny dostęp do gry. Poza Waszym zasięgiem będą world questy, mityczne dungeony oraz inne aktywności. I z tego właśnie powodu, twórca World of Warcraft broni idei płatnego early accessu/headstartu.
Ion Hazzikostas zapewnia, że szybsza możliwość zagrania w The War Within długoterminowo nie daje żadnej przewagi. World of Warcraft nie jest pierwsze, które coś takiego wprowadza i to nowy trend na rynku, do którego trzeba się przyzwyczaić. Niemniej Blizzard nie chce, aby ktokolwiek czuł się pokrzywdzony.
Dlatego podstawowa edycja nadchodzącego dodatku jest w tej samej cenie, co poprzednie rozszerzenie, a zawiera więcej. The War Within kupicie za 50 euro i dostaniecie w pakiecie boosta do 70 poziomu, 500 waluty Trader’s Tender, a także natychmiastowy dostęp do Dragonflight. Nie musicie więc czekać, aż obowiązujący dodatek będzie darmowy, bo w ramach pre-orderu The War Within od razu go otrzymacie.
Co się zaś tyczy samego 3-dniowego early accessu, społeczność jest podzielona. Jedni krytykują, drudzy kupują, a trzeci mają to gdzieś, bo po prostu chcą zagrać w World of Warcraft. Ion Hazzikostas zapewnia, że ten headstart nie daje żadnej przewagi. Przyznaje jednak, że zespół za słabo to zakomunikował, stąd cała krytyka. Niemniej nie musicie się martwić o end-game, bo on nie zostanie dotknięty tym wczesnym dostępem. Da on po prostu więcej czasu na dobicie maksymalnego poziomu przed resetem, który wprowadzi właściwą zawartość do gry.
"Okres wczesnego dostępu tak naprawdę przyspiesza start o kilka dni, aby ludzie mieli możliwość wyrównania poziomów. Skierowany jest bardziej do graczy, którzy mogą nie mieć tyle
wolnego czasu i nie mają możliwości wzięcia wolnego w pracy. W związku z tym przegapią pierwszy tydzień Mythic Zero lub biegania po lochach na maksymalnym poziomie z przyjaciółmi i kolegami z gildii.”
Do resetu gracze nie będą mieli dostępu do Mythic Zero i Plus, przedmiotów z rzadkich mobów, punktów specjalizacji profesji, czy związanych z nimi cotygodniowych questów. Nic jednak nie wspomniano o zbieraniu materiałów do craftingu, co może przełożyć się na aukcję oraz ekonomię w grze. Niemniej Ion Hazzikostas podkreśla cały czas, że wczesny dostęp do The War Within nie da graczom większej mocy i nie wpłynie na end-game.
Co o tym sądzicie?