Twórca WoW-a krytykuje WoW-a. Odchodzi z Blizzarda, bo nie podoba mu się obecny kształt gry
Chris Kaleiki, Game Designer World of Warcraft, po 13 latach odchodzi z Blizzard Entertainment.
***
Pan Kaleiki nie zrobił tego jednak “po cichu”, czyli żegnając się na Twitterze (lub innym medium), dziękując za wspólny czas i życząc powodzenia swoich kolegom oraz koleżankom.
Odejście Pana Kaleikiego poprzedził “pożegnalny” filmik na YouTube, w którym wyjaśnił powody swojej rezygnacji, równocześnie wbijając szpile w World of Warcraft, który według niego zatracił swój pierwotny kształt. Przede wszystkim chodzi o coraz większe marginalizowanie gildii oraz tzw. elementów społecznościowych. Według niego obecna wersja WoW-a jest bardzo casualowa i przeznaczona raczej do samotnej/solowej zabawy.
Ponadto “Król MMORPG” bazuje na ogromnej ilości systemów progresywnych (podnoś level, zdobywać coraz lepsze przedmioty, osiągając coraz lepsze wyniki na rajdach/dungach itd.), kompletnie zabijając pozostałe funkcje.
Paradoksalnie to właśnie premiera WoW Classic – według Pana Kaleikiego – najbardziej obnażyła ułomności zwykłego WoW-a.
Nie ma jednak mowy o umieraniu World of Warcraft. Chris Kaleiki uważa, że jest to zbyt silna marka, żeby tak po prostu zniknąć. “Miliony osób lubią WoW-a w obecnym stanie”.
Ciekawe, bo to chyba pierwszy raz, gdy jakiś pracownik (teraz już były pracownik), tak otwarcie “krytykuje” grę, przy której spędził wiele lat swojego życia.
Znając jednak dzisiejsze realia, trochę sobie pohejtujemy, a “Shadowlands”, tak czy siak, odniesie sukces, sprzedając mnóstwo egzemplarzy w pierwszym tygodniu, miesiącu lub roku.