Twórcy WoW-a odeszli z Blizzarda i robią teraz nowoczesnego "MMO" na Unreal Engine 5
Pamiętacie? Pod koniec ubiegłego roku pisaliśmy o Panu Chrisie Kaleiki, głównym Game Designerze World of Warcraft, który z hukiem pożegnał się z Blizzardem.
Nie chodziło jednak o żadne “seksualne” ekscesy, tylko kierunek, w jakim zmierzał ówczesny “Król MMORPG”. Pan Kaleiki nie chciał brać w tym udziału (jak widać słusznie), więc po 13 latach postanowił opuścić “Zamieć”… wcześniej jednak publikując materiał krytykujący WoW-a.
WoW zatracił swój pierwotny kształt. Przede wszystkim chodzi o coraz większe marginalizowanie gildii oraz tzw. elementów społecznościowych. Obecna wersja WoW-a jest bardzo casualowa i przeznaczona raczej do samotnej/solowej zabawy.
WoW bazuje na ogromnej ilości systemów progresywnych (podnoś level, zdobywać coraz lepsze przedmioty, osiągając coraz lepsze wyniki na rajdach/dungach itd.), kompletnie zabijając pozostałe funkcje.
Ale to właśnie premiera WoW Classic najbardziej obnażyła ułomności zwykłego WoW-a.
A wczoraj wieczorem dowiedzieliśmy się, że Chris Kaleiki razem z ośmioma innymi ex-deweloperami Blizzarda (siedmiu z nich pracowało nad WoW-em, jeden nad Overwatch) założył własne studio, Notorious – nazwane na część… jednej z najstarszych gildii World of Warcraft.
Ich pierwszym projektem będzie coś MMO-podobnego: "nowoczesna gra RPG z rdzeniem fantasy na PC/konsolę, korzystająca z Unreal 5. Elementy tego projektu obejmują otwarte światy, główny motyw fantasy RPG, PvPvE, trzecioosobową walkę opartą na akcji, historie graczy i wciągające systemy.”
Co ciekawe, inwestorami Notorious Studios są już takie firmy jak… Riot Games czy Galaxy Interactive. O pieniądze raczej nie trzeba się martwić.