Vindictus ze sporą aktualizacją oraz ukrytymi nowościami
Tym razem za wszelakie informację dziękuję użytkownikowi OrtixSSJ, który podesłał mi spore sprawozdanie z tego co się dzieje w Vindictus.
Dwa tygodnie temu dowiedziałem się, że coś ma ruszyć, bo devsi zaczęli zauważać spadek graczy oraz lament, zwłaszcza weteranów. Zamknęli też japońskie serwery Vindictusa. Na domiar tego nikt nam nie gwarantował, że jakiekolwiek zmiany mają nastąpić tylko, że "zrobimy wszystko co w naszej mocy", "dziękujemy za zainteresowanie" itp. Do tego ostatnimi czasy wszystkie eventy były na dość niskim poziomie.
Dziś (wczoraj wieczorem – dop. PefriX) dzień aktualizacji, więc przeczytałem patch notesa. Po pierwsze (co było akurat wiadome) lvl cap 100, 2 nowe raidy (mam nadzieję, że na 8-osób), a do tego system ulepszania, na który gracze tak bardzo narzekali, zostanie zmieniony. Nowa statystyka i eventy które są lepsze niż jakikolwiek inny jaki wypuścili w tym roku.
Oprócz tego ponownie zostaje wprowadzony "Returning Mercenary" aby zachęcić też nowych graczy z tym, że rozdają 5-krotnie lepsze nagrody. Reasumując - jeśli jest jakiś dobry czas żaby wrócić do Vindictusa (zwłaszcza jako przeciętny/średnio-zaawansowany gracz) to ten moment jest właśnie najlepszy.
Co do nieoficjalnych informacji, z trochę głębszego źródła wiem, że po wyjściu nowej postaci na nasze serwery będzie wprowadzony spory balans dla prawie wszystkich klas. Moje przypuszczenia się sprawdziły i są pewne "zmiany" których patch notes nie zawierał.
Ku mojemu zdziwieniu cały ten ninja-patch wyszedł na baaardzo wielki plus. Sam się do teraz zastanawiam dlaczego o tym nie wspomnieli. Do rzeczy bo jest już późno a ja jestem po dość hardcorowej sesji z Vindictusem.
Oto kilka faktów, których nie znajdziesz w opisie patcha:
- Dokładnie tak, jak 3 lata temu zrobili i tym razem powstał mini-sklepik z bardzo przydatnymi przedmiotami do wymiany za Kupony które dostaje każdy gracz z "koniczynką" - osoba która nie logowała się przez więcej niż miesiąc. Po zabiciu każdego Bossa leci taki kupon i jest to bardzo, ale to bardzo przydatne, nawet w przypadku jeśli ktoś zamierza farmić jedynie rekreacyjnie kilkanaście dungeonów dziennie.
- Zwiększenie maksymalnej liczby przedmiotów w jednym stacku ze 100 do 1000, nie wiem dlaczego o tym nie napisali. Po 7 latach wprowadzili coś co doprowadzało grinderów do szału.
- Możliwość wyciągania nowych itemów do Reforge (Damascus Steel) nie tylko Raidów oraz AP Shopu, ale też Seal Shopu. Stawiam, że to w zamian za usunięcie Flawless Stone oraz Safeguard Run - czyli teraz każdy nawet bez farta może mieć te itemy dzięki ciężkiej farmie.
- Zmiana efektu specjalnego u broni (do każdego oręża lvl 90+ możesz wybrać efekt specjalny, który do tej pory działał tylko na instancjach przyporządkowanych danej broni). Teraz każda broń ma ten efekt na CAŁYM Sezonie 3.
- Nowy Tier kamyków do robienie EQ na lvl 100, które lecą tylko z nowych bossów.
Generalnie wszystkie te zmiany opierają się na tym, że teraz każdy ma równe szanse, ulepszanie ekwipunku (teraz również akcesoria) nawet jak się nie powiedzie to nie dość, że item nie znika to jeszcze można go próbować wzmacniać w nieskończoność - o ile nie braknie Ci funduszy i samozaparcia. Czyli nie ma już takiej przewagi kogoś, komu RNGesus sprzyja nad tym, kto po prostu nie ma farta.
Itemy mają zwiększony Succes Rate gdy je spalasz. Zużywa Ci co prawda materiały, ale za każdym niepowodzeniem jesteś krok bliżej do pomyślnego ulepszenia. Wygląda to teraz mniej więcej tak, jak w Kritice.
System jest teraz bardzo sprawiedliwy i nie nagradza za wpłacanie gotówki na konto Nexona, ani za sporadyczne szczęście, tylko za poświęcenie oraz zapał do gry.
Moim zdaniem
Tak samo jak przy Guild Wars 2 – jak widzę tak rozpisane informacje na temat danej gry, to nie mam serca ich nie publikować. Zwyczajnie samemu nie napisałbym ich lepiej.