Visions of N'zoth - Wywiad z developerami

Dodany przez Sildu około 4 lata temu
5 4189
Visions of N'zoth - Wywiad z developerami

Witajcie! Miałem okazje przeprowadzić wywiad z twórcami World of Warcraft na temat nowej aktualizacji 8.3 Visions of N'zoth. Możecie się dowiedzieć sporo o nadchodzących rzeczach, więc zapraszam do czytania!

Osobiście chciałbym przeprosić wszystkich za opóźnienie w publikacji tego wywiadu. Miał się on pojawić w poniedziałek przed patchem, ale byłem zawalony robotą i nie dałem rady na czas tego zrobić.

Osoby z którymi przeprowadziłem wywiad:
Michael Bybee, Senior Game Producer.
Steve Danuser, Lead Narrative Designer.

Jaka była wasza wizja przy zmienianiu Titanforging na Corrupted gear?

Mike: Więc nowy system corrupted gear był dla nas okazją, żeby go powiązać z tematem nowej aktualizacji a zdobycie przedmiotów z samym N'Zothem. Jedną z interesujących rzeczy w aktualizacji Visions of N'zoth jest to, że możemy odczuć w jaki sposób N'Zoth mógł wpłynąć na świat World of Warcraft. Przede wszystkim rozmyślaliśmy, w jaki sposób możemy zadziałać, żeby cała zawartość wyglądała jakby zawierała wpływ N'Zotha więc wpadliśmy na pomysł stworzenia corrupted gear. Pozwoliło nam to na znalezienie alternatywy dla Titanforging. Corrupted gear umożliwia graczom, by mogli wybrać jaki przedmiot chcą nosić z potencjalnym efektem ubocznym, w zależności od tego ile ich na raz będą nosić, ponieważ im więcej tym większy efekt korupcji na naszej postaci. Dla tych, którzy nie chcą będzie możliwość oczyszczenia przedmiotu u Titan Mother.


Steve: Dodając do tego, co Mike powiedział. Jest to dla nas ważne, aby wątek nie rozgrywał się tylko przez questy, rozmowy z innymi postaciami czy przerywnikami, lecz w systemach, w jaki sposób świat wygląda i się zachowuje, wszystko łącząc w całość. Mamy w naszym zespole osoby odpowiedzialne za fabułę, projektantów, artystów, programistów, czy za rozgrywkę, wszyscy współpracują razem. Więc corrupted gear był dobrą okazją, aby pokazać, że wpływy N'Zotha nie tylko ingeruję w zmiany w terenu, ale również w umysł postaci. Tak naprawdę to Twoja postać, która jest wciągnięta do jego świata i on jest tym, który kontroluje nasze przeżycia.

Będziemy w stanie otrzymać corrupted gear pierwszego dnia?

Mike: Tak. We wczesnym etapie questowania będziemy poznawać nowe systemy dodane w 8.3. Między innymi inwazje, z których otrzymamy naszą pierwsza część corrupted gear. Wrathion dodatkowo przedstawi w pobocznym queście, o co z nimi dokładnie chodzi.

Czy Death Knightci otrzymają nowe sprzymierzone rasy na start 8.3?

Mike: Wszystkie osoby, które zakupiły pre-order Shadowlands będą w stanie zagrać, natomiast rasy sprzymierzone będzie trzeba odblokować.


Steve: Każda z ras sprzymierzonych posiada własna linie questowa, która odblokuje nam do niej dostęp. Poznamy dodatkowo ich historie, dowiadując się, jaki jest ich cel oraz jak bardzo ważni pozostają. To coś nowego od czasu WoTLK gdzie mieliśmy tylko jedną historię, teraz doświadczymy czegoś innego. Bolvar, który czuje, że śmierć się zbliża, dlatego wzywa nowych sojuszników, aby pomogli w jego sprawie.

Otrzymamy możliwość pominięcia zadań wprowadzających dla kolejnych postaci?

Mike: Tak, część zadań wprowadzających będzie można pominąć. Głównie te z Magni gdzie odkrywamy tytanów, którzy pomogą nam w odpieraniu wpływów z N'Zotha. Cała reszta gdzie poznajemy nowe systemy nie będzie możliwa do pominięcia.

Czy esencje będą dostępne dla całego konta?

Mike: Chwilowo nie mamy żadnych planów, by to wprowadzić. Prowadzimy rozmowy w naszym zespole na ten temat, aby gra była bardziej dostępna dla osób, które nie chcą grać wyłącznie jedną postacią a paroma.

Gdy robimy, Horrific Vision w mniejszej ilości graczy, to otrzymamy lepsze nagrody?

Mike: Staraliśmy się to zrobić tak, aby niezależnie od ilości graczy nagrody i poziom trudności były takie same. Mogę powiedzieć, że zabawa w grupie jest z lekka łatwiejsze, ponieważ możecie się nawzajem wskrzesić, gdy ktoś umrze. Jedną z interesujących rzeczy jest to, że jeśli zdecydujemy się pójść grupą możemy stworzyć kompozycję, jaka nam się podoba - 5 dps czy standardowo 1 tank 1 healer oraz 3 dpsów.


Steve:  Jedną z najlepszych rzeczy w Horrific Vision jest to, że możemy je robić, tak jak nam się to podoba. Możemy rzucić sobie wyzwanie i pójść pojedyńczo albo ułatwić sobie to i przyjść z przyjaciółmi. Czekaja nas różne opcje a nagrody powinny spełniać oczekiwania.

Czy 8.3 będzie zakończeniem wątku Przedwiecznych Bogów?

Steve: Przedwieczni Bogowie to bardzo interesujący temat. Są oni z nami aż od początków World of Warcraft. Już pierwsze dungeony z klasycznej wersji miały wzmianki o nich oraz miejsca takie jak Ahn'Qiraj czy Ulduar gdzie stanęliśmy twarzą w twarz do walki. Widzieliśmy jak Y'Shaarj wpłynęła na Pandarie. Możliwość wprowadzenia N'Zoth w aktualizacji Visions of N'zoth było dla nas ekscytującym doświadczeniem przez dłuższy czas. Chcielismy, aby ta aktualizacja była w całości poświęcona N'Zothowi, jego wpływowi na wszystko oraz jak jego macki zarażają świat, postacie czy środowisko. O tym, jak chce swoje wizje urzeczywistnić i jeśli mu się uda to całe Azeroth ulegnie zmianie. Tym samym aktualizacja zawiera kompletną przygodę, ale cała natura Przedwiecznych Bogów polega na tym, że skutki ich działań utrzymują się dosyć długo. Ciągle widzimy reperkusje, które C'Thun i Yogg-Saron nam pozostawili. Tak więc wszystko, co N'Zoth pozostawi po sobie, jeśli poznamy jego cele i go pokonamy, odbije się w przeszłości.

Czy coś się stanie z Sword of Sargeras?

Steve: Gdy Sargera wbił miecz, przyczynił się on do wydarzeń, które rozpoczęły Battle for Azeroth. Rana zadana w świat oraz krew Azeroth pochodząca od niej ("krew azeroth" to nic innego jak azerite) rozpoczęła wojnę oraz konflikt o jej moc. To wszystko spowodowało Azeroth podatnym jak nigdy dotąd. Jest to wątek, który ciągnie się już przez parę lat aż do dzisiaj i pozostanie z nami nieważne czy uda nam się N'Zotha pokonać, czy nie, sam miecz pozostanie wbity Silithus.

Czy wydarzenia w 8.3 zapowiadają potencjalny powrót black empire do Azeroth?

Mike: Powiedziałbym, że cała zawartości nowej aktualizacji skupia się na wizji, jakby to mogło wyglądać. Interesujące jest to, że black empire jako cywilizacja istniała na planecie i pokrywała cały Azeroth w pewnym momencie, ale zostali pokonani przez tytanów oraz ich sojuszników. W umyśle N'Zotha nigdy się to nie stało i mamy wizje co by się wydarzyło, gdyby wygrał. Visions of N'zoth skupia się na tym i możemy zaobserwować rezultaty, gdybyśmy nie byli w stanie powstrzymać wpływów N'Zotha. Horrific Vision, które przenoszą nas do Stormwind czy Orgrimmar gdzie możemy zaobserwować, co by się stało, gdyby tam wygrał. Odwiedzając Ny'alotha zobaczymy jak black empire mogło wyglądać. Więc ogrywając nową zawartość, dostajemy wzmianki o tym, a jeśli chodzi o sam powrót Black Empire do Azeroth, jest dla nas za wcześnie, aby o tym mówić.


Steve: Ny'alotha to jakby połączenie wszystkich wizji N'Zotha, cos, o czym wspominaliśmy już od dłuższego czasu jako szepty. Myślimy, że Ny'alotha to nie tylko jakieś odległe miejsce czy utknięte na dnie oceanu. To są wizje N'Zotha, które trzyma w swoim umyśle, przez całe lata, gdzie spędzał uwieziony odkąd pradawni bogowie zostali uwiezieni przez tytanów. Teraz więc sprowadza swoje wizje do rzeczywistości używając narzedzi, które tytani pozostawili, by uwięzić go w miejscu, kużnie, które zatrzymywały jego moce. Próbuje je teraz odzyskać i ziszczać swoje wizje. Kiedy dotrzemy do Ny'alotha ujrzymy miejsce, w które cały świąt mógł się zmienić, jak N'Zoth i inni bogowie sobie black empire wyobrazili i ich wpływy zadziałają na innych i po drodze odkryjemy, że oni również posiadają taką wizję. Cały wątek odbije się na kosmosie world of warcraft i odczujemy jego skutki.

Generalnie co myślicie o nowej aktualizacji?

Mike: Szczerze jestem bardzo podekscytowany, nie mogę się doczekać, aby zagrać z moimi przyjaciółmi oraz rodziną, oraz opinii graczy. Myślę, że jest bardzo dużo interesujących nowych rzeczy, dużo fabuły. Bardzo mi się podoba styl artystyczny oraz jak nasz zespół stworzył raid Ny'alotha wygląda on świetnie. Niebo, które wygląda groźnie i przerażająco. Osobiście myślę rownież, że system corrupted items jest najfajniejsza rzecz, która zrobiliśmy od paru lat.


Steve: Zgadzam się. Nowa aktualizacja posiada prawdopodobnie największe namacalne rzeczy, jakie antagoniści pozostawiają po sobie. Ponownie mówiąc N'Zoth nie skupia się tylko na jednej części świata, jego macki sięgają wszędzie. Stormwind czy Orgrimmar, zmienia różnych bohaterów, na których nam zależy Alleria, Turalyon, Thrall. Wszyscy ci najważniejszy, którzy walczyli u naszego boku oraz kreowali świat razem z nami. Jeśli nie powstrzymamy N'Zotha możemy stracić wszystko. Dodatkowo widzimy, że N'Zoth zachowuje się inaczej niż inni przeciwnicy do tej pory, chce żebyśmy byli częścią jego planu. Myśli że dostarcza najlepsza przyszłość Azeroth poprzez możliwości pustki. Black empire pod jego wodzem wraz z naszymi wszystkimi postaciami jako jego wojownicy. Dlatego musimy z nim walczyć i potrzebujemy do tego naszych sojuszników jak Wrathion który pomoże nam zwalczyć korupcje. To bardzo ekscytujący moment, by ruszyć rozgrywkę do życia, jesteśmy zachwyceni by sprezentować graczom wątek, który jest tworzony od lat.


5 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube