W EVE Online zniszczono słońce. Ponad 1800 poszkodowanych graczy…
Za to właśnie kochamy EVE Online. Za wydarzenia, które nie mają miejsca w żadnym innym MMO.
Zacznijmy jednak od początku. Przedwczoraj na megaserwerze Eve Online pojawił się komunikat mówiący o tym, że 2 listopada o godzinie 18:00 w systemie Turnur I (systemie lowsec – o niskim poziomie bezpieczeństwa, gdzie walki są na porządku dziennym) wydarzy się coś złego.
Gracze tłumnie ruszyli zobaczyć, co przygotowało dla nich CCP – no i zobaczyli.
Okazało się, że jednak z frakcji NPC zdobyła nieznaną technologię i postanowiła użyć jej we wspomnianym systemie Turnur I. Wycelowała wiązkę laserową w tamtejsze słońce… i je po prostu zniszczyła.
Punktualnie o 18:00 wiązka lasera stała się masywniejsza, a gracze zostali całkowicie oślepieni przez biało-niebieski ekran. Dopiero gdy blask zgasł, zobaczyliśmy, co się dzieje. Całe słońce praktycznie implodowało.
Konsekwencje były ogromne. Zniszczeniu uległy także stacje kosmiczne, budynki, a nawet statki graczy, które znajdowały się w systemie (event przyciągnął ponad 1800 osób).
Wszystko wokół również zostało zmiażdżone. Okręty obecnych graczy zostały spalone do 5% ich wytrzymałości kadłuba, a ich tarcze zniszczone.
No i wtedy się zaczęło. Gracze specjalizujący się w PvP rozpoczęli polowanie na słabsze podniszczone statki graczy, co spowodowało wielki chaos w całym systemie. Część osób zdołała uciec, ale część wpadła w ich sidła i straciła swój dobytek.
Efekt? Tylko w godzinę zniszczono 599 statków.
***
Ale najlepsze dopiero przed nami. W EVE Online odkryto dwa podobne urządzenia i gracze muszą teraz odkryć, jak zatrzymać “niszczycieli słońca”. W innym przypadku dwa kolejne systemy staną się bezużyteczne.