Wersja Steam nie polepszyła sytuacji finansowej Guild Wars 2

Kolejny raport finansowy od kolejnej firmy zajmującej się grami MMO. Oto wyniki NCSoftu za trzeci kwartał 2022 roku.
Jest nieźle. Sprzedaż wzrosła o 21% rok do roku, ale spadła o 4% kwartał do kwartału. Lepiej wygląda zysk operacyjny firmy, który wzrósł odpowiednio o 50% rok do roku i 17% kwartał do kwartału.
Jeśli chodzi o gry, to mobilna sekcja – składająca się na Lineage M, Lineage 2M, Blade & Soul, Lineage W i pomniejszych produkcji – nadal generuje lwią część całych przychodów NCSoft.
Gdy jednak spojrzymy na pecetowe tytuły, to tutaj od dłuższego czasu panuje cisza spokój. Lineage 1, Lineage 2 i Guild Wars 2 notują podobne wyniki, Aion lekko rośnie, Blade & Soul spada.
Trochę jednak martwimy się o Guild Wars 2. Wydawało się, że po premierze na Steamie (pod koniec sierpnia br.) przychody gry ulegną znacznej poprawie. A tu niespodzianka – zamiast rosnąć GW2 zaliczył spadek z 27 do 24 miliardów Won.
(24 mln Won to około 80 mln złotych lub 18 mln dolarów)

Nic się nie zmienia, jeśli chodzi o najbardziej dochodowe regiony. Korea + Azja dają najwięcej kasy dla NCSoft, Europa + Ameryka Północna to margines.
Pełny raport znajdziecie TUTAJ.
