Wieeelki banhammer w Dota 2
“Oszuści nigdy nie będą mile widziani w Dota” – tak brzmi tytuł najnowszego komunikatu od Valve, który informuje o wielkim banhammerze w Dota 2.
W sumie zablokowano (permanentnie) ponad 40 tysięcy kont, które “w ciągu kliku minionych tygodni wykorzystywały oprogramowanie zewnętrzne do oszukiwania podczas meczów”.
Priorytetem Valve było znalezienie luki, przez którą czitowanie było możliwe. A że – przy okazji – złapano także pokaźną liczbę oszustów, to podwójny bonus.
Choć naprawa przyczyn problemów umożliwiających oszukiwanie stanowiła dla nas priorytet, postanowiliśmy także usunąć szkodliwe jednostki z aktywnej puli graczy Dota.
W tym celu wydaliśmy łatkę od razu, gdy zrozumieliśmy działanie metody, z której korzystały mechanizmy oszukiwania. Łatka ta utworzyła swego rodzaju pułapkę – sekcję danych wewnątrz klienta gry, które nigdy nie byłyby odczytywane podczas zwykłej rozgrywki, ale mogłyby zostać odczytane przez te nadużycia. Każde z zablokowanych dziś kont odczytywało dane z tego „tajemnego” obszaru klienta, co z ekstremalną pewnością utwierdziło nas w przekonaniu, że każda blokada była w pełni zasłużona.
Powszechność tego rodzaju sposobów oszukiwania oznacza, że dzisiejsza fala blokad jest szczególnie pokaźna, ale stanowi ona jedynie nasze najnowsze działanie w ramach toczącej się kampanii. Mimo że walka z oszustami i twórcami metod oszukiwania często rozgrywa się w cieniu, to chcieliśmy, by ten przykład był wyraźny i użyć go do jasnego określenia naszego stanowiska: jeśli korzystacie z jakiejkolwiek aplikacji odczytującej dane z klienta Dota podczas rozgrywki, to na wasze konta może zostać nałożona trwała blokada w tej grze. Dotyczy to także profesjonalnych graczy, którzy otrzymają zakaz uczestniczenia we wszelkich wydarzeniach rywalizacyjnych organizowanych przez Valve.
Dota to gra, która daje najwięcej radości, gdy rozgrywka odbywa się na równych zasadach, a zwycięstwa odnosi się dzięki umiejętnościom i wytrwałości. Spodziewamy się, że niektórzy gracze wciąż będą tworzyć i korzystać z nowych metod nadużyć, chcąc uzyskać nieuczciwą przewagę kosztem innych. Tak jak to było do tej pory, będziemy nadal wykrywać i usuwać nadużycia w miarę pojawiania się ich oraz nakładać blokady na użytkowników, którzy oszukują.
Zapytacie pewnie: w jaki sposób można oszukiwać w grach MOBA? Na przykład poprzem maphacki, które pokazują na mini-mapie dokładny położenie przeciwników.