World of Warcraft ma problem ze skalowaniem. "Nowe potworki spadają jak masło"
Dodatek “The War Within” ledwie wystartował i już mamy pierwszy poważny “kryzys”, który musi być jak najszybciej rozwiązany.
Chodzi – ogólnie mówiąc – o levelowanie pomiędzy 70 a 80 levelem.
Okazało się, że gracze posiadający najlepszy albo prawie najlepszy sprzęt z poprzedniego rozszerzenia (Dragonflight) nie mają żadnych, absolutnie żadnych problemów z contentem “The War Within”. Nowe potworki, zaczynając od 70 lvl, spadają jak masło, a takie postacie “nie wykonują nawet pełnej rotacji walki”.
Gdy gracze wskoczyli do The War Within i zaczęli zdobywać poziomy, zobaczyliśmy dane i usłyszeliśmy wiele opinii, że gracze wchodzący do Khaz Algar z wyposażeniem z end-game Dragonflight byli niezwykle potężni w porównaniu z tą początkową zawartością. Całkowicie zamierzone jest, aby wysiłek włożony w wyposażenie przekładał się na znaczną przewagę bojową na początku nowego rozszerzenia, ale wartości, które widzieliśmy, są ekstremalne, często nie dając nawet czasu na normalne rotacje bojowe. Ta dysproporcja spowodowała również, że grupy o mieszanym poziomie doświadczały przekrzywionych wyników, przy czym gracze o niższym poziomie wnosili znacznie więcej niż gracze o poziomie 80.
Blizzard jest świadomy problemu i jeszcze dzisiaj – w ramach małej aktualizacji – wprowadzi zmiany w skalowaniu mobków “The War Within”.
W rezultacie eliminacja potworków ma być teraz trudniejsza, a levelowanie postaci po 70 lvl trochę wolniejsze.
Poprawki dostosują skalowanie wrogów w zawartości War Within leveling, aby zwiększyć moc wrogów niższego poziomu, co sprawi, że czas trwania walki będzie bardziej zgodny z oczekiwanym zachowaniem WoW. Zmiany te będą najbardziej zauważalne na poziomie 70 i będą miały mniejszy wpływ wraz ze wzrostem poziomu.
Więc… korzystajcie póki możecie, bo za kilka godzin będzie już po ptakach.