World of Warcraft narodził się dokładnie 17 lat temu…

Crowd

World of Warcraft

Wszystkiego Najlepszego z okazji siedemnastych urodzin (23 listopada 2004 – 23 listopada 2021).

Moglibyśmy tutaj napisać pięć esejów na temat WoW-a i jego wpływu na cały gatunek Massively Multiplayer Online, ale zamiast tego niech przemówią obrazki… obrazki i filmiki, które CHRONOLOGICZNIE opowiedzą historię tej gry.


Pierwszy screenshot z WoW-a (pochodzący z 1999 roku):

Pierwszy trailer WoW-a (pochodzący z 2001 roku):

Pudełko WoW-a z 2004 roku:

Premierowy trailer gry: 

Leeroy Jenkins: 

Corrupted Blood Bug: 

Kultowy odcinek "South Parku": 

Premiera pierwszego rozszerzenia "The Burning Crusade": 

11 milionów abonentów (rok 2008):

Premiera rozszerzenia "Wrath of the Lich King): 

Red Shirt Guy: 

Darmowy trial debiutuje w grze: 

Premiera rozszerzenia "Cataclysm": 

Rekordowe 12 milionów abonentów:

Premiera rozszerzenia "Mists of Pandaria": 

Premiera "rozszerzenia "Warlords of Draenor":

Wielki skok popularności... i wielki spadek abonentów do 5,6 mln abonentów. Od tego momentu Blizzard zaprzestaje podawania liczb z gry: 

Film "Warcraft: Początek" debiutuje w kinach: 

Premiera rozszerzenia "Legion":

Zamknięcie Nostalriusa (największe prywatnego serwera gry): 

Zapowiedź World of Warcraft Classic: 

 

Blizzard kończy z BattleChestem. Do zabawy wystarczy nam opłacony abonament: 

Premiera rozszerzenia "Battle For Azeroth": 

Premiera World of Warcraft Classic. Gra wraca na salony. Podbija Twitcha, notuje rekordowe wyniki, a serwery pękają w szwach: 

Premiera "Shadowlands" i pierwszy w historii level squish: 

Poważne tąpniecie, Blizzard zbiera coraz więcej krytyki, w jaki sposób zarządza grą. Pojawiają się inwazyjne i drogie jak cholera usługi. Czołowe osoby - łącznie z jednym i drugim prezydentem - odchodzą z firmy. W międzyczasie na światło dzienne wychodzą rewelacje wewnątrz firmy dotyczące molestowania, rasizmu, wyzysku i innych nieprzyjemnych spraw. Firma zostaje pozwana do sądu... STOP. 

W takim dniu jak dzisiaj nie powinniśmy dowalać "Zamieci". Przecież nawet bez tego mają sporo na głowie. 

Po prostu cieszmy się i mimo wszystko bądźmy wdzięczni Blizzardowi, że stworzył World of Warcraft. Bez tej gry nie byłoby "boomu" na gry MMORPG, nie byłoby wielu innych fajnych gier, nie byłoby tego portalu, nie byłoby niczego...

 

Zobacz także

24 komentarzy

Wyszukiwarka

Forum dyskusyjne

Najnowsze video

Dodaj nas

Ankieta

Odpowiedzcie szczerze: czy kiedykolwiek wykorzystaliście (do własnych celów) bug w grze?

Wyniki

Obrazek dnia

Pobrane (1)

Kalendarz