World of Warcraft opowiada o systemie Party Sync
O Party Sync wspominałem już kilkukrotnie. Będzie to nowość, która trafi do World of Warcraft w aktualizacji 8.2.5 i ma doskonale działać z powracającym Recruit-A-Friend. Niemniej, system ten będzie dostępny dla wszystkich, a nie tylko dla osób, korzystających z RAF.
Party Sync to nic innego, jak możliwość wykonywania starych questów na niskich poziomach, aby pomóc lub wspólnie expić z osobą na innym poziomie, niż nasz. Nie trzeba będzie martwić się o różnicę poziomową, czy fazę danej misji.
Osoby w tej samej drużynie, które aktywują Party Sync, zostaną przypisane do tych samych questów, w dodatku w tym samym etapie ich wykonywania oraz fazie. Najeżdżając na dane zadanie, będziemy widzieli kto aktualnie z ekipy je wykonuje, jakie są jego postępy, a kto gotowy jest je oddać. Pojawi się również przycisk „replay quest”, pozwalający na wykonanie ukończonego zadania ponownie. Warto jednak zaznaczyć, że daną misję powtórzyć możemy tylko raz dziennie.
Co ciekawe, za powtórki otrzymamy nagrody odpowiednie do naszego poziomu, dzięki czemu zawsze będziemy nagradzani za ich wykonywanie. Do tego warto pamiętać o skalowaniu poziomów, które również nieco „utrudni” ich robienie.
W tym wszystkim trzeba pamiętać, że daily questy oraz World Quests nie mogą być powtarzane. Blizzard dodał do takich wyjątków również misje związane ściśle z fabułą i zmianami świata, ale nie ma ich za dużo. Przykładowo, nie będziemy mogli powtórzyć zadania w którym zdradzimy naszego Warchiefa, aby podjąć inną decyzję.
Co ciekawe Party Sync również tymczasowo dostosuje poziom naszej postaci do drużyny. Wpłynie to na dostępność do zdolności oraz statystyki, o czym warto pamiętać. Poziom będzie skalować się odpowiednio do krainy/dodatku w którym aktualnie expimy:
- WoW Vanilla - Level 60
- The Burning Crusade - Level 80
- Wrath of the Lich King - Level 80
- Cataclysm - Level 90
- Mists of Pandaria - Level 90
- Warlords of Draenor - Level 100
- Legion – Level 110
Działa to na prostej zasadzie. Jeśli w Waszej drużynie najniższy poziom to 83, to Wy zostaniecie zeskalowani do poziomu 90. Jeśli jednak będzie to 21, to wtedy Wasz poziom ograniczony zostanie do 60.
Blizzard podkreśla również, że skalowanie się nie będzie działało tak, jak w przypadku Timewalking. Gracze zeskalowani będą mieli niższy poziom, pozbawieni zostaną niektórych zdolności, ich statystyki zostaną przycięte, a do tego nie będą mogli korzystać z pewnych przedmiotów – pożegnajcie się z Azerite Traits, czy trinketami.
Pełen opis Party Sync znajdziecie tutaj. System zadebiutuje w World of Warcraft w aktualizacji 8.2.5. Co o nim sądzicie? Jak dla mnie wydaje się ciekawy, ale pojawia się troszkę za późno.