World of Warcraft porzuci bonusy setowe
Od lat w World of Warcraft dominowała standardowa metoda „ubierania się”. Wbijało się maksymalny poziom na danym dodatku, następnie rajdowało (po drodze były dungeony) i kolekcjonowało najlepszy set dla naszej klasy. Wszystko za sprawą bonusów, jakie dany ekwipunek zapewniał. Teraz wyobraźcie sobie, że w Battle for Azeroth zapomnimy o tym wszystkim.
Tak, Blizzard zadeklarował, że w ramach kolejnego dodatku pozbędzie się „tier setów”. Ekwipunek z rajdów pozostanie unikalny, ale NIE zapewni już bonusów za zebranie 2,4,6 czy 8 (lub dowolnej, innej ilości) części. Sprzęt rajdowy od strony wizualnej nadal będzie cechował się unikalnym wyglądem. Do tego w Battle for Azeroth położony ma zostać większy nacisk, by ekwipunek prezentował się charakterystycznie dla miejsca z którego został zdobyty.
Skąd zatem decyzja o porzuceniu bonusów setowych? Podobno są zbyt ograniczające. Kiedyś człowiek zbierał wiele miesięcy ośmioczęściowy komplet, nieustannie rajdując. Teraz możliwości skompletowania ekwipunku są większe, ale często ograniczają graczy do zebrania dwóch lub czterech elementów. Wszystko dla bonusu z danego zestawu. Deweloperzy zauważyli, że to hamuje customizację postaci oraz nasz wpływ na nią.
Z tego powodu wszystkie przedmioty będą miały zwyczajnie czyste statystyki, wiec będziemy mogli wybierać to, co chcemy, a nie musimy. Blizzard chce uniknąć sytuacji, w której gracze nie założą lepszej zbroi, ponieważ starszy egzemplarz jest częścią kompletu, dającego fajne dodatki.
Co jednak ciekawe, będziemy mogli sporo modyfikować w naszym sprzęcie, a wszystko poprzez system Azerite. Tak, chodzi tutaj o tą nową zabawkę, która zastąpi nam artefakty i da legendarny amulet, Heart of Azeroth. Cała customizacja ma właśnie opierać się na zbieraniu nowego surowca i ładowaniu naszyjnika. Chodzą słuchy, że w ten sposób będziemy odblokowywali oraz wybierali bonusy do ekwipunku, które nas interesują – traktujcie to jednak, jako informację niepotwierdzoną.