World of Warcraft radzi sobie lepiej niż jeszcze 2-3 lata temu
W ostatnich dniach Activision-Blizzard opublikowało specjalny raport dla akcjonariuszy (UPDATE: oraz raport za pierwszy kwartał 2018 roku), w którym pochwalono swoimi niesamowitymi wynikami, jeśli chodzi o zarobki i liczbę graczy.
Niektóre cyferki robią kolosalne wrażenie. Czasami aż trudno uwierzyć, że kilka gier może osiągać takie wyniki. Gotowi na jazdę?
1. W czwartym kwartale 2017 roku Activision-Blizzard miało wspólnie… 385 mln aktywnych graczy miesięcznie (MAU – monthly active users).
2. Rok zakończono najlepszym wynikiem finansowym w historii.
3. Destiny 2 stało się drugą najlepiej zarabiającą grą 2017 roku, jeśli chodzi o konsole.
4. Destiny 2 to największa i najbardziej dochodowa gra PC dla Activision.
5. Call of Duty WW2 pobił oczekiwania i stał się najlepiej zarabiającą grą na konsole w 2017 roku.
6. Pod koniec ubiegłego roku gracze spędzali w tytułach Activision lub Blizzarda około 50 minut (uśredniony czas) podczas jednej sesji.
Niestety w raportach kolejny raz zabrakło miejsca dla gry, która interesuje nas najbardziej - czyli World of Warcraft. Wspomniano jedynie, że WoW (Legion) ma się lepiej niż w przypadku poprzedniego rozszerzenia (Warlords of Draenor), a to za sprawą większego zaangażowania i społeczności gry, która coraz chętniej wydaje pieniądze na in-game'owe mikrotransakcje ("World of Warcraft over-performed versus the prior expansion at this point in time, with higher engagement sequentially and strong community participation with in-game purchases"). To akurat żadna niespodzianka. Legion to prawdopodobnie najlepsze rozszerzenie od czasów Pandarii albo Wrath of the Lich King.
To już trzeci raz, kiedy „Zamieć” nie poświęca swojemu sztandarowemu MMORPG odpowiednio dużo miejsca. Wciąż nie wiadomo, jak wygląda sytuacja na serwerach, nie mówiąc o liczbie aktywnych abonentów. Możemy się tylko domyślać, czy jest to 5 mln, 3 mln, 2 mln, a może mniej niż 1 milion.
Przypominamy, że ostatni tego typu raport pojawił się pod koniec 2015 roku. Od tego momentu nieznana tam jest dokładna liczba osób grających w WoW-a.