World of Warcraft trzyma się "stabilnie"
Spółka Activision-Blizzard przedstawiła swój raport za trzeci kwartał tego roku. Jak pewnie się domyślacie, obie firmy zanotowały kolejne „obfite” miesiące.
Wzrosła nie tylko liczba przychodów (podziękujcie Destiny 2), ale również liczba MAU (Monthly Active Users). W tytułach Activision było to 49 mln osób, w tytułach Blizzarda 43 mln osób, a w tytułach King (od mobilnych produkcji) 293 mln.
Zanotowano wzrost w Hearthstone i Overwatch, z kolei World of Warcraft „trzyma się stabilnie”. Hahaha, największy i najpopularniejszy MMORPG na świecie, który zarobił dla Blizzarda miliardy dolarów, został praktycznie pominięty. W obszernym raporcie poświęcono mu dosłownie jeden krótki fragment zakończony słowami „… leading to stable MAU Q/Q”.
Chyba już nigdy nie dowiemy się, ile tak naprawdę osób bawi się (czyt. opłaca abonament) teraz w World of Warcraft. W szczytowej formie było to nawet 11-12 mln osób, a pod koniec 2015 roku tylko 6 mln. Teraz jest ich pewnie jeszcze mniej.
Pełny raport jest do zobaczenia w tym miejscu.