World of Warcraft z ray-tracingiem wygląda jak nowa gra!
CZYM JEST RAY TRACING?
"Ray tracing to Święty Graal grafiki komputerowej. Technika ta pozwala symulować fizyczne zachowanie się światła, umożliwiając renderowanie w czasie rzeczywistym grafiki w kinowej jakości, nawet w przypadku najbardziej wymagających pod względem graficznym gier".
Bardziej szczegółowe wyjaśnienie:
"Technika generowania fotorealistycznych obrazów scen trójwymiarowych opierająca się na analizowaniu tylko tych promieni światła, które trafiają bezpośrednio do obserwatora. W rekursywnym śledzeniu promieni bada się dodatkowo promienie odbite, zwierciadlane oraz załamane. Ponadto umożliwia łatwą realizację CSG, a także wizualizację idealnych, opisywanych formułami matematycznymi obiektów".
Plotki o tym, że World of Warcraft ma otrzymać wsparcie dla technologii Ray-racing pojawiły się już na ubiegłorocznym BlizzConie, ale dopiero kilka dni - za sprawą nowych rewelacji z Alfa Testów - całość zaczęła zyskiwać na wiarygodności.
Pojawiły się nowe opcje graficzne (między innymi: Target FPS oraz Variable Rate Shading), a w kliencie "Shadowlands" zaobserwowano tajemnicze komunikaty.
Jeśli to rzeczywiście prawda, to już wkrótce WoW może wyglądać zupełnie inaczej niż teraz. Technologia Ray Tracing pozwala przekształcić gry w coś niesamowitego. Dzięki RT World of Warcraft może graficznie przeskoczyć o kilka poziomów do góry.
Przesadzam? Proszę bardzo. To fanowskie wideo z 2019 roku, które pozwala zobaczyć, jak mniej więcej World of Warcraft powinien prezentować się z włączonym Ray-Tracingiem...
I niech ktoś teraz powie, że WoW wygląda tutaj na swoje 16 lat:)
Ray Tracing Off:
Ray Tracing On:
Inna sprawa, jak mocną maszynę będziemy musieli posiadać, żeby cieszyć się Ray-Tracingiem oraz w miarę stabilnymi fps-ami.