World of Warcraft zarobił dla Blizzarda… 9,2 mld dolarów. Przed wami najbardziej dochodowe gry w historii
- 12. League of Legends (3,6 mld dolarów)
- 11. Fantasy Westward Journey (3,7 mld)
- 10. Space Invaders (3,8 mld)
- 9. Puzzle & Dragons (3,8 mld)
- 8. Dungeon Fighter Online (4,4 mld)
- 7. Wii Fit (4,4 mld)
- 6. Pac-Man (4,5 mld)
- 5. Lineage (4,7 mld)
- 4. Wii Sports (5,2 mld)
- 3. Street Fighter 2 (6,1 mld)
- 2. CrossFire (7,1 mld)
- 1. World of Warcraft (9,2 mld)
Na liście znalazło się miejsce dla czterech MMORPG-ów (WoW, Lineage, DFO, Fantasy Westward), jednego MMOFPS (CrossFire) i jednej gry MOBA (LoL). Szkoda tylko, że tego „rankingu” nie można w żaden sposób potwierdzić. O ile kwartalne raporty finansowe są ogólnodostępne, to nie da się policzyć, z dokładnością do jednego dolara, ile np. taki World of Warcraft rzeczywiście zarobił dla Blizzarda. Może to być 9,2 mld, ale również dobrze może to być kwota jeszcze większa… albo mniejsza.
Z drugiej strony, zdziwiłbym się, nawet bardzo, jeśli na pierwszym miejscu nie znalazłby się WoW. Nikogo nie powinna również dziwić pozycja CrossFire (to najpopularniejsza gra online w Azji) , Dungeon Fighter Online (500 mln graczy na całym świecie) i Lineage 1, który od wielu lat jest najbardziej dochodowymproduktem firmy NCSoft.