"Wy pierdo*** skurw****". Fani Final Fantasy XIV kręcą aferę z powodu wyglądu postaci

Dodany przez guru 8 miesięcy temu
62 7625
"Wy pierdo*** skurw****". Fani Final Fantasy XIV kręcą aferę z powodu wyglądu postaci

Z boku wygląda to na aferę – za przeproszeniem – z pupy, ale jeśli sprawą zajął się sam Naoki Yoshida, to rzeczywiście musi być coś na rzeczy.

Zacznijmy jednak od początku…

W ostatni weekend Square Enix wypuścił oficjalny benchmark “Dawntrail”, który miał za zadanie sprawdzić komputery graczy pod nadchodzący dodatek (i zmiany w grafice).

Problem polega na tym, że w skład benchmarku wszedł także kreator postaci… stary kreator postaci (zaprojektowany 10 lat temu), który w połączeniu z nowymi efektami graficznymi spowodował nieoczekiwane zmiany w wyglądzie postaci.

Fani FFXI zaczęli narzekać na puste martwe oczy swoich bohaterów, spłaszczone kontury twarzy, brak połysku skóry, nienaturalną linię zębów, pojawienie się kłów u pewnej rasy itd. To wszystko spowodowało, że postacie zaczęły wyglądać… po prostu strasznie (strasznie, czyli z pogranicza horroru).

I trzeba przyznać, że fanatycy FFXIV – w niektórych komentarzach np. TUTAJ – nie szczędzili Square Enix gorzkich słów. Gorzkich… hahaha. 

Do akcji musiał więc wkroczyć sam Yoshi-P, który w specjalnym komunikacie przeprosił fanów Final Fantasy XIV, wyjaśnił sytuację i obiecał poprawę benchmarku w przyszłości. Padło też zapewnienie, że w wersji 7.0 (czyli w lipcu) wszystko będzie wyglądać jak powinno. 

System tworzenia postaci powstał ponad dziesięć lat temu, w oparciu o premierową wersję A Realm Reborn. Chociaż stosowano w niej te same procesy, co w rzeczywistej grze, pewne aspekty (takie jak pogoda) zostały połączone, aby stworzyć specjalne warunki dostępne wyłącznie dla tworzenia postaci. Zrobiono to, aby jak najlepiej zaprezentować rozdzielczości tekstur i shadery w oparciu o ówczesne standardy jakości, które obejmowały wersję na PlayStation 3. Co więcej, jego źródła światła wykorzystują podświetlenie, które w tym przypadku okazało się szkodliwe dla zaprezentowania nadchodzącej aktualizacji graficznej.

Środowisko tworzenia postaci powinno zostać zaktualizowane, ale zostało przeoczone, ponieważ priorytetowo traktowaliśmy rozwój Dawntrail i dostrojenie aktualizacji graficznej w samej grze, za co chciałbym przeprosić.

A. Oczy „martwe” z powodu braku refleksów w źrenicach

B. Kontury twarzy wydają się spłaszczone w wyniku nieprawidłowych warunków oświetleniowych spowodowanych podświetleniem

C. Brak połysku lub nadmierny wygląd połysku ze względu na warunki pogodowe występujące wyłącznie podczas tworzenia postaci (np. użycie chmur burzowych)

Aby rozwiązać problemy opisane w punktach 1 i 2, planujemy wymianę oprogramowania wzorcowego. Ponieważ potrzebujemy trochę czasu na zbadanie problemów i zrekonstruowanie środowiska testowego, termin i dalsze szczegóły wymiany zostaną ogłoszone później.

Więcej TUTAJ.


62 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube