Yoshi-P przeprasza graczy za źle zbalansowany raid w FFXIV.
Naoki Yoshida, producent i dyrektor FINAL FANTASY XIV, osobiście opisał, jak wygląda balansowanie contentu i dlaczego boss raidu Abyssos: The Eighth Circle, Hephaistos, opuścił wewnętrzne testy w zbyt potężnym stanie.
Skracając dość długi list do najważniejszych punktów, centralną częścią balansu FFXIV jest idea, że najlepsi gracze w grze są dużo lepsi od testerów. Yoshida podkreślił, że testerzy nie mają dostępu do konsol developerskich i przechodzą kontent, mając dostęp tylko do tych samych przedmiotów i materii, jaką mieliby gracze podchodzący do tego raidu. Ale jeśli balans zostałby zostawiony na poziomie, który był wyzwaniem dla testerów, najlepsze gildie zostałyby pozbawione uczucia wygranej o włos w pierwszych tygodniu.
Oznacza to podniesienie wartości finalnego HP o 1-2%. Problem pojawił się, kiedy jeden z bossów był powiązany z mroczną przeszłością jednej z głównych postaci. By upewnić się, że walka z tym bossem będzie odpowiednim wyzwaniem, testerzy spędzili na niej więcej czasu niż zwykle i osiągnęli lepszy poziom, niż z reguły mogą. To sprawiło, iż boss miał 1% HP więcej, niż powinien.
Nie wydaje się to ogromną wartością, ale sprawiło, że niektóre klasy nie były zapraszane na raid, a sami gracze byli sfrustrowani wyższym niż zwykle poziomem trudności. Na koniec Yoshida wyjaśnił, że nie jest to nerf a tylko przywrócenie bossa, tam gdzie miał oryginalnie być i obiecał, że to doświadczenie pomoże zespołowi budować lepsze wyzwania w przyszłości.