Z gier Blizzarda odeszło kolejne milion osób
Spółka Activision-Blizzard ma się fantastycznie, ale czy to samo możemy powiedzieć o samym Blizzardzie? Niekoniecznie.
We wczorajszym raporcie finansowym czytamy, że Miesięczna Liczba Aktywnych Użytkowników (tzw. MAU) kolejny raz poleciała w dół. Z 30 milionów w trzecim kwartale zrobiło się 29 milionów w czwartym kwartale.
Oznacza to, że pod koniec 2020 roku z produktów Blizzarda wyparowało milion aktywnych graczy. Choć w sumie (od początku 2018) Blizzard stracił już dziewięć milionów MAU.
- 38M w Q1 2018
- 37M w Q2 2018
- 37M w Q3 2018
- 35M w Q4 2018
- 32M w Q1 2019
- 32M w Q2 2019
- 33M w Q3 2019
- 32M w Q4 2019
- 32M w Q1 2020
- 32M w Q2 2020
- 30M w Q3 2020
- 29M w Q4 2020
Kryzys, jeśli tak to można nazwać, nie dotyczy jednak World of Warcraft. Tutaj akurat Blizzard ma się czym chwalić. Coroczne zyski wzrosły o 40%, a sam WoW (+ WoW Classic) zanotował – szósty kwartał z rzędu – wzrost aktywnych graczy.
Ponadto “trendy dotyczące graczy i zaangażowania w Shadowlands są silniejsze niż poziomy zwykle obserwowane po uruchomieniu rozszerzenia.”
No to jeśli ludzie nie odeszli z WoW-a, to odeszli z innych tytułów. Ten milion “zaginionych” gamerów dotyczy więc Overwatch, Hearthstone, Heroes of the Storm, Diablo 3, Diablo 2 oraz Starcraft 2. Niestety spadek powinien następować, bo w najbliższym czasie nie czeka na nas żadne duże wydarzenie.
Więcej TUTAJ.