Zgniatanie statystyk w World of Warcraft. Koniec z "milionowymi" obrażeniami
Wczorajszy pre-patch do World of Warcraft: Battle For Azeroth, oprócz całej masy nowości (obszerniej pisaliśmy o nim kilka dni temu), przyniósł ze sobą jeszcze jedną zmianę, która może nie była zbyt eksponowana, ale która na pewno wpłynie wpłynęła na waszą przygodę z tym MMORPG.
Chodzi o tzw. „stat squish”, czyli zgniatanie statystyk.
"Blizzard podjął decyzję, by po raz kolejny zeskalować statystyki postaci i przedmiotów, by gracze nie zadawali już obrażeń w milionach, a raczej w setkach i tysiącach. Nie powinno to wpłynąć na ogólną siłę postaci - przeciwnicy wciąż będą równie silni, zmianom ulegnie tylko wielkość liczb".
Koniec z "milionowymi" cyferkami. Niby będziemy zadawać mniej obrażeń, ale tak samo mniej życia będą miały mobki i bossy. Pod względem balansu, przedmiotów czy siły waszych postaci nic się nie zmieni.
Na początku na pewno będzie się wam trudno przyzwyczaić do nowego systemu, ale po jakimś czasie docenicie „skromniejszą” formę World of Warcraft. Przynajmniej łatwiej będzie dostrzec, ile dokładnie damage zadaliście (368 jest czytelniejsze niż 39784).
Co ciekawe, nie jest to pierwszy „stat squish” w historii World of Warcraft. Kilka lat temu, bodajże w 2014 roku (przy okazji Warlords of Draenor), Blizzard wykonał podobną operację.