90 tysięcy banów – Dota 2 walczy również ze smerfowaniem
Valve ostatnio wzięło się jakoś agresywniej za Dota 2. Postanowiono zaadresować toksyczność w grze, a teraz dołożono do tego smerfowanie. Nie jest ono mile widziane w tej grze MOBA, na co dowodem ma być 90 tysięcy zbanowanych kont. Konta do smerfowania to alternatywne konta używane przez graczy do unikania rozgrywki na odpowiednim dla nich poziomie MMR, aby porzucać gry, oszukiwać, umyślnie przeszkadzać innym lub w inny sposób praktykować toksyczne zachowanie bez ponoszenia za nie konsekwencji.
Dodatkowo Valve udało się powiązać każde z takich kont z głównym kontem posiadacza ich obu. Od tej pory wykrycie, że konto główne jest powiązane z kontem do smerfowania, będzie mogło skutkować różnorodnymi karami, od tymczasowych regulacji oceny zachowania aż po permanentne blokady konta.
Deweloperzy apelują przy tym, że jeśli podejrzewacie kogoś w Waszych meczach o bycie smerfem, użyjcie opcji w grze do zgłaszania graczy, by oflagować taką osobę. Pomoże to w dalszym śledzeniu graczy łamiących zasady i zbieraniu danych pomocnych w naszych działaniach przeciwko temu zjawisku w przyszłości.
Co sądzicie o takim podejściu do smerfów w Dota 2 czy jakiejkolwiek innej grze sieciowej?