ArenaNet krytykowane za zwolnienie kontrowersyjnych pracowników

Dodany przez PefriX prawie 6 lat temu
18 5488
ArenaNet krytykowane za zwolnienie kontrowersyjnych pracowników

W piątek Wieszczu pisał Wam o byłej już pracownicy ArenaNet, która niczym lwica broniła swoich racji. Używała przy tym śmiesznych argumentów, nie wahając się oskarżać rozmówcy o seksizm. Guru z kolei poinformował nas, że „bohaterka” wydarzenia robi teraz aferę na całą Sieć, o tym, jak została niesprawiedliwie potraktowana.

Co teraz? Zamknięcie Guild Wars 2? Budowanie muru dookoła Tyrii? Nie, chociaż afera galopuje dalej.

ArenaNet jest krytykowane za podjęte działania. Konkretniej chodzi tutaj o zwolnienie pracowników na podstawie ich wypowiedzi na Twitterze. Grupa Game Workers Unite to taki „związek zawodowy” deweloperów gier, który stara się dbać o umowy oraz dobre traktowanie pracowników.

GWU wystosowało oświadczenie, w którym wskazują na nieetyczne zachowanie ze strony twórców Guild Wars 2. Firma nie podjęła żadnych kroków, by zaradzić sytuacji lub ją wyjaśnić. Zamiast tego zwyczajnie wybrała zwolnienie pracowników.

Postulat sugeruje, że działania ArenaNet są jasnym znakiem dla branży, że bezpieczeństwo pracy twórców zależne jest od nas, graczy. A łaska pana na pstrym koniu jeździ. Oczywiście jest to spora przesada, bo ten konkretny przypadek to ewidentnie wina byłej pracownicy, ale coś jest na rzeczy. Czyżby powtórka z Gamergate?

Do sprawy wmieszało się również Independent Game Developers Association. IGDA namawia studia tworzące gry, aby w umowach dla pracowników jasno określali ich kompetencje oraz zasady korzystania z social media. W ten sposób na przyszłość wszyscy unikną przykrych sytuacji, w których ktoś powie za dużo.

Śmieszne? Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że tak, ale to jedynie dowód na to, że Internet stał się mega istotną częścią życia. Jeden zły tweet wystarczy, aby stracić pracę, dlatego firmy powinny dodawać odpowiedni wpis w warunkach zatrudnienia. Wszystko po to, by nie było potem niespodzianek.

IGDA ma listę pytań, na jakie szefowie firm powinni móc odpowiedzieć, aby korzystanie z social media było dla ich pracowników bezproblemowe. Co sądzicie o całej sprawie?


18 Komentarzy


Ostatnie gry

Najnowsze filmy z naszego YouTube