Blizzard zepsuł levelowanie w WoW-ie i nie wie, jak to naprawić
UPDATE: dzisiaj rano (sobota) Blizzard wprowadził hotfix, który zredukował obrażenia i punkty życia mobkom!
Sprawa się rypła. Bardzo słaba jakość ubiegłotygodniowego patcha 8.0 spowodowała, że w World of Warcraft, na niektórych etapach rozgrywki, kompletnie padło levelowanie.
Niektóre mobki stały się niesamowicie silne względem poprzednich wersji, a ich zabicie stało się albo niemożliwe, albo zajmuje teraz kilka razy więcej czasu i wysiłku. "Granie od 1 do 110 lvl to teraz istna mordęga".
PefriX wspominał już o tym problemie w swoim ostatnim newsie:
Gracze zadawali zdecydowanie za małe obrażenia. Redukcja statystyk miała doprowadzić do zmniejszenia wyświetlanych liczb, ale nie doprowadzić do tego, że zwykły mobek będzie utrapieniem. Niektóre czary w ogóle nie zadawały obrażeń, bo coś się popsuło. Na domiar złego skalowanie poziomów potrafiło oszaleć. Przeciwnik (mobek) dostosowywał się według sobie tylko znanych algorytmów, stając się rywalem nie do ubicia. Odczuwalne to było przede wszystkim w niektórych instancjach, gdzie w drużynie znajdowali się gracze na różnych poziomach.
Problem w tym, że od tamtego momentu minął już tydzień, a Blizzard nadal sobie z tym nie poradził. Może dlatego sobie nie poradził, że tak naprawdę nie wie, gdzie leży problem.
Kilkanaście godzin temu pojawiła się wypowiedź Game Directora gry, Pana Iona Hazzikostasa, który z rozbrajającą szczerością przyznał, że nie naprawili levelowania (oni - Blizzard), bo nie wiedzą, gdzie szukać.
„Dlaczego tego jeszcze nie naprawiliśmy? Bo szczerze mówiąc, nie wiemy, gdzie dokładnie leży problem i nie chcemy wprowadzać ślepych zmian, które pominą prawdziwe źródło problemu”.
Hmm, Pre-Patch 8.0 miał być nas przygotować na dodatek Battle For Azeroth, tymczasem okazał się… jednym z najbardziej zbugowanych patchów w historii World of Warcraft.
Liczymy jednak, że Blizzard poradzi sobie z tym problemem, wróć, problemami, a WoW powróci wkrótce na swoją normalną drogę.