Guild Wars 2 pragnie wywrócić do góry nogami World vs World!
Okej, co na horyzoncie Guild Wars 2? „Nic specjalnego”, bowiem tylko zmiany u Mesmera, czy ogłoszenie kim jest „Herald of Balthazar” w Path of Fire. Kto zatem? Devona!
Nie to jednak jest dzisiejszym motywem przewodnim. Deweloperzy z ArenaNet ogłosili, że pragną naprawić World vs World. Wprowadzenie zmian zajmie dużo czasu, ale wiele wskazuje na to, że otrzymamy największą przeróbkę tego trybu w całej historii Guild Wars 2.
Modyfikacje poddadzą restrukturyzacji wszystko co do tej pory znamy. Zamiast bycia przypisanym do danego serwera i walki w jego imieniu, gracze będą grupowani inaczej. Skąd taka zmiana? Poprzednie lata pokazały, że serwery mają różną populację, a sama społeczność żyje w odmiennych strefach czasowych. W efekcie nigdy nie było równowagi sił – pozwolenie graczom wybierać, gdzie chcą walczyć i dla kogo, również nie przyniosło pozytywnych efektów.
Zmianą ma być „tworzenie świata-serwera” przy każdym starcie sezonu. Oznacza to, że gra wybierze za każdym razem stronę dla której walczymy za nas. Wybór będzie bazował na naszej przeszłości, języku, powiązaniach (znajomi oraz gildie), a do tego umiejętnościach. System ma tak rozdzielać graczy, by żadna ze stron nie czuła się poszkodowana oraz aby poszczególne jednostki nie miały wrażenia, że są w gronie obcych ludzi.
ArenaNet chce brać pod uwagę mnóstwo statystyk, jak czas spędzany w World vs World, drużyna z którą zazwyczaj się bawimy, nasz poziom, czy pora w której się logujemy. Deweloperzy są otwarci na sugestie, jakie czynniki również powinni brać pod uwagę.
Przede wszystkim pod uwagę mają być brane gildie, które również mogą zaznaczyć, że preferują zabawę wspólnie w gronie swoich członków. Do tego dochodzi system Alliances, który pozwoli grupować do 1000 graczy. W ten sposób zaprzyjaźnione gildie mogą sprzymierzyć się razem i zacząć zabawę w World vs World po jednej stronie.
„Simply ‘blowing up’ worlds or removing people from the worlds on which they currently play is high risk (which is why we have avoided it for so long), and the only reason we are considering World Restructuring now is because it allows players to maintain and continue to build some of the communities they’ve created through the years.”
Deweloperzy wiedzą jednak, że powyższa propozycja (World Restructuring) może nie odpowiadać fanom lub zwyczajnie nie sprawdzić się. W takim przypadku przywrócą stary system World Linking. Zwracają jednak uwagę, że innych alternatyw podobno nie ma. Więcej informacji znajdziecie tutaj.
Co o takich zmianach sądzicie?