Jak będą działały osiedla w Midnight? W World of Warcraft nie będzie patodeweloperki!

Blizzard ponownie uchylił rąbka tajemnicy na temat jednej z najbardziej oczekiwanych nowości w World of Warcraft – systemu housingu, który zadebiutuje wraz z dodatkiem Midnight. Gracze po raz pierwszy będą mogli posiadać własny dom w Azeroth, a cały system zapowiada się na rozbudowaną i trwałą funkcję z silnym naciskiem na społeczność i personalizację. Tym razem deweloperzy skoncentrowali się na osiedlach.
Domy graczy nie będą funkcjonować w oderwaniu od świata gry – zamiast tego zostaną osadzone w tzw. dzielnicach. Te będą funkcjonować jako małe społeczności, w których znajdzie się miejsce dla około 50 działek (lub więcej). Dla każdej frakcji przewidziano osobną lokalizację: Przymierze zamieszka w pełnym zieleni Founder’s Point, a Horda odnajdzie się w bardziej surowym klimacie Razorwind Shores. Obie lokacje zachowają swój unikalny klimat i stylistykę.
W centrum każdej dzielnicy znajdzie się wspólna przestrzeń z NPC, punktami usługowymi i miejscem do spotkań. Biomy będą różnorodne — od farm, przez mroczne zagajniki, po klify z widokiem na morze. Deweloperzy zadbali o odpowiedni dystans między działkami, aby gracze nie musieli oglądać dekoracji sąsiadów wchodzących sobie w okna. Nie będzie patodeweloperki!

System housingowy będzie oferował dwa podejścia. Gracze mogą dołączyć do publicznych dzielnic, które są automatycznie skalowane i tworzone przez serwer, tak by nigdy nie zabrakło miejsca. Alternatywą są prywatne dzielnice, które można założyć jako gildia lub paczka przyjaciół. Tam właściciele mają pełną kontrolę nad tym, kto może dołączyć i jak wygląda ich wspólna przestrzeń.
Co ciekawe, możliwe będzie przenoszenie się między dzielnicami bez utraty stanu swojego domu. Dzięki zapisowi ustawień gracz może zmienić lokalizację, a jego dom — wraz z dekoracjami i układem — zostanie automatycznie odtworzony. Każda działka oferuje zaawansowane ustawienia prywatności. Gracze będą mogli zdecydować, kto ma dostęp do ich domu: tylko oni, przyjaciele, członkowie gildii, sąsiedzi z dzielnicy czy wszyscy chętni.
System dzielnic również nie będzie statyczny. Raz w miesiącu pojawią się Endeavors, czyli wydarzenia społecznościowe, w których uczestniczą wszyscy mieszkańcy danej dzielnicy. Mogą one obejmować wspólne questy, aktywności rzemieślnicze, wyzwania dungeonowe lub eksplorację. Nagrody będą miały formę nowych dekoracji, specjalnych NPC oraz waluty służącej do ulepszania domów i całej dzielnicy.
Co istotne, trudność i rozmach tych wydarzeń będą dopasowywane do aktywności mieszkańców, by zapewnić sprawiedliwe i angażujące doświadczenie zarówno w dużych, jak i mniejszych społecznościach. W ten sposób twórcy chcą również, aby osiedla różniły się między sobą stopniem (zaawansowaniem) rozwoju oraz wyglądem, co zachęcać ma do ich odwiedzania.
Debiut housingu planowany jest na dodatek Midnight. Czy będzie to prawdziwa rewolucja w World of Warcraft? Czas pokaże. Oby Blizzard tego nie schrzanił!