Lineage M wielkim hitem. Gra zarabia... 7,8 mln dolarów na dzień
Koreańczycy kochają pierwszą część Lineage. Najlepiej widać to po kwartalnych raportach finansowych ze studia NCSoft, gdzie ten (niemal) 20-letni MMORPG wykręca wyniki kilkukrotnie lepsze od Aion, Blade & Soul, Guild Wars 2, nie wspominając już o pechowym WildStar.
Nikogo z was nie powinien więc dziwić spektakularny sukces nowej mobilnej gry – Lineage M, która ledwo co wystartowała w Korei Południowej, a już chwali się rekordowymi liczbami. 7 milionów zarejestrowanych graczy w dwa tygodnie (przypominamy, że Korei Płd. żyje 50 mln ludzi) oraz dzienna liczba aktywnych osób w okolicach 1,5 mln. Wszystko to przekłada się na furę pieniędzy dla producentów i wydawców. Lineage M zarabia tylko w jeden dzień... 7,8 mln dolarów (29 mln złotych). W sumie na koncie bankowym ma już powyżej dziewięćdziesięciu baniek "zielonych". Robi wrażenie, prawda?
Nie wiem tylko, czy są to powody do zadowolenia. Szczególnie dla entuzjastów standardowego grania na komputerze (przy użyciu myszki i klawiatury).
Chcecie czy nie, gry mobilne powoli wypierają gry pecetowe. Azjatyckim producentom nie opłaca się ładować 40, 50, 60 mln dolarów w stworzenie MMORPG na komputery osobiste, jeśli można stworzyć mniejszego i tańszego MMO-bilniaka, który zwróci się po kilku dniach, a ponadto pozwoli zarobić mnóśtwo kasy.
PS Nie wiadomo, kiedy Linege M pojawi się w Europie.