Po wielkiej dramie, Elder Scrolls Online otrzyma potrzebne zmiany
Przypomnijmy, o co chodziło…
Trzy tygodnie temu na testowe serwery ESO weszły zmiany (z zamiarem wprowadzenia ich w sierpniu do gry), które zepsuły sporą część rozgrywki. Zenimax Online Studios tak “zamotało” w systemie walki oraz balansie, że gracze stracili nawet 30% swoich obrażeń, przez co kolejne wyzwania w end-game stawały się niemożliwe do pokonania.
Szczegółowo pisaliśmy o tym TUTAJ.
***
Na producentów Elder Scrolls Online wylała się wtedy fala hejtu, która – na szczęście – przyniosła oczekiwany skutek. Zenimax wysłuchało krytyki, przeanalizowało sytuację i zapowiedziało zmiany w grze.
Chcieliśmy poświęcić chwilę, aby dać wam trochę wglądu w dodatkowe zmiany nadchodzące w PTS, mające wpływ na walkę i balans.
Kontynuując czytanie Waszych opinii z testowania tych zmian, ustaliliśmy, że niektóre z naszych celów aktywnie ze sobą konkurują i nie docierają do docelowych odbiorców w zamierzony przez nas sposób. Ostatecznie chcemy pomóc w podniesieniu poziomu i zmniejszeniu pułapu w odniesieniu do obrażeń na sekundę, jednocześnie poprawiając równowagę klas w niektórych problematycznych obszarach. Do tej pory doprowadziło to do konkurencyjnych zmian, które zaszkodziły niektórym grupom graczy, mimo że stwierdziliśmy, że nie chcemy aktywnie szkodzić stylom gry żadną konkretną zmianą; dokładamy wszelkich starań, aby zastosować dodatkowe sposoby złagodzenia tych problemów, a jednocześnie nadal realizować zamierzone cele.
Biorąc to wszystko pod uwagę, w przyszłotygodniowej łatce przekonacie się, że dokonamy ponownej oceny niektórych zmian słabych i silnych ataków, aby były nieco mniej drastyczne. Słabe i silne ataki ponownie będą skalować się z twoimi statystykami, tylko w mniejszym stopniu niż wcześniej. Ogólnie rzecz biorąc, nadal będzie osłabione obrażenia od słabych ataków, ale pozwoli nam to o wiele bardziej kochać ciężkie ataki i będzie mniej widoczne.
W przyszłotygodniowym patchu na PTS wprowadzimy również kilka poprawek niektórych umiejętności klasowych, opartych na otrzymanych przez nas opiniach.
Dodatkowo, w przypadku dungeonów i trialów, zmniejszymy zdrowie wszystkich bossów na poziomie trudności Weteran i wyższym, aby uwzględnić ogólną utratę obrażeń na sekundę. Zmniejszenie zdrowia każdego bossa będzie się różnić w zależności od starcia, ale wyniki powinny być takie, że każda walka z bossem Dungeon i Trial będzie stanowić podobne wyzwanie do tego, co jest obecnie na żywo.
Zdajemy sobie sprawę, że zmiany w systemie walki na PTS wzbudzają duże obawy i naprawdę wierzymy, że dzięki ciągłym poprawkom i iteracjom jest to najlepszy sposób działania dla długoterminowej kondycji gry.
W skrócie: będzie nerf damage’u, ale nie taki drastyczny jak wcześniej, ponadto wiele end-game’owych bossów z dungeonów i rajdów (trialów) także zostanie osłabiona – poprzez redukcję punktów życia.
Wszystkie te zmiany wejdą do gry razem z premierą Update 35 oraz premierą DLC “Lost Depths” – już 22 sierpnia.