Ravendawn – afera Pay2Win, która zakończyła się happy endem
Za nami (na szczęście za nami) pierwszy poważny kryzys w Ravendawn Online, który na szczęście zakończył się po myśli graczy.
Ale od początku…
Ostatni patch czy raczej mini-dodatek 1.0.5 (TUTAJ) wprowadził opcję darmowego resetu reputacji oraz “drzewka” profesji. Jednak każdy kolejny reset kosztowałby już RavenCoins, czyli płatną walutę, czyli tak naprawdę realne pieniądze.
No i się zaczęło. Discorda oraz Reddit zalały tematy sugerujące, że jest to pierwszy element, pierwsza mechanika Pay2Win, która zagrozi rozgrywce i sprawi, że płacące osoby będą znajdowały się w uprzywilejowanej sytuacji.
Deweloperzy to zobaczyli i – na całe szczęście – szybko się zreflektowali, tłumacząc się, że “ich zamiarem nigdy nie było sprawianie wrażenia mechaniki p2w”.
Zmiana została bardzo szybko cofnięta, a kolejne resety – jeśli się na nie zdecydujemy – będą kosztować zwykłą (zarabianą w grze) walutę. Ponadto osoby, które skorzystały z funkcji “P2W” będą miały zwrócone Ravencoinsy.
Zmienimy wymóg RavenCoins do resetowania reputacji i profesji na alternatywną walutę uzyskiwaną wyłącznie w grze.
Naszym zamiarem nigdy nie było sprawianie wrażenia mechaniki p2w. Naszym celem było ograniczenie możliwości resetowania drzew, które nigdy nie miały obsługiwać resetowania (aczkolwiek zgadzamy się, że opcja rzadkiego resetowania jest pożądana i konieczna).
Mamy nadzieję, że nasze historyczne posunięcia i decyzje dotyczące sposobu zarabiania i kształtowania Ravendawn pokazały, że nigdy nie było to naszym celem.
Niesmak trochę pozostał, ale jednak trzeba docenić Tavernlight Games za szybką reakcję i posłuchanie głosu gracze. Mogli się przecież “wypiąć” i zarabiać kasiorę, prawda?