Uczciwość popłaca – dowód: Maple Story
Nexon opublikował właśnie raport finansowy za drugi kwartał 2022 roku. Koreańczycy mają się z czego cieszyć, bo przychody firmy poszły mocno w górę.
Z 56 mld jenów w Q2 2021 zrobiło się 84,1 mld jenów w Q2 2022. Motorem napędowym firmy są trzy produkcje… wszystkie pecetowe.
FIFA Online 4 (wzrost przychodów o 100%), Dungeon Fighter Online (wzrost przychodów o 34%) oraz Maple Story (wzrost przychodów o 38%).
I to właśnie przy Maple Story powinniśmy się zatrzymać, bo to tutaj tkwi klucz do sukcesu.
Może pamiętacie afery z południowokoreańską wersją Maple Story w 2021 roku? Gracze oskarżyli twórców o brak nowego contentu, agresywną monetyzację oraz ignorowanie bugów. Rozpoczął się wielki bojkot gry (chęć odejścia zadeklarowało 20-30% użytkowników), a tamtejsza społeczność wynajmowała nawet samochody z bannerami i stawiała je pod firmą Nexon, aby tylko zwrócić uwagę na problemy. Sprawa była tak rozdmuchana, że nawet koreańska telewizja zrobiła o tym materiały.
No i się udało. Nexon uderzył się w pierś i wprowadził daleko idące zmiany. Od transparentności w lootboxach, mniejszą ilość mikrotransakcji, nową zawartość end-game, po nowe formy komunikacji ze społecznością.
Efekt? Według południowokoreańskich “wskaźników zadowolenia graczy” (tak, takie coś tam istnieje), Nexon odzyskał zaufanie graczy Maple Story, co walnie przyczyniło się na zwiększenie przychodów. Okazuje się, że ufni gracze - wiedzący na czym stoją- chętniej zostawiali swoje pieniądze w grze…
To naprawdę dobre informacje, bo Global Maple Story bazuje na koreańskiej wersji, a wiele tamtejszych zmian w mniejszym lub większym stopniu zostało przeniesionych także do nas.
Zagracie TUTAJ.